گردهمایی دانشجویان نوورود دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

آیین استقبال از دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی شهد در تالار مرحوم رحیمی زاده دانشکده علوم برگزار شد.

آیین استقبال از دانشجویان نوورود دانشگاه فردوسی مشهد با حضور مسئولان دانشگاه و حضور پرشور دانشجویان روز دوشنبه 2 مهرماه 97 در تالار دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم ضمن خیرمقدم به دانشجویان جدید، ماه مهر را ماه استقامت، ماه مهرورزی و ماه علم و دانش دانست و افزود: تلاش و کوشش شما باعث شد تا در این مرکز علمی بزرگ که درواقع بزرگ‌ترین و کهن‌ترین مرکز آموزش عالی در شرق کشور است پذیرفته شوید.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه به بیان خصوصیات و مشخصه‌های دانشگاه  پرداخت و اذعان داشت: ازجمله خصوصیات خاص دانشگاه فردوسی مشهد که آن را به سایر دانشگاه‌های برتر کشور متمایز می‌کند، هم‌جواری با حرم مطهر رضوی است و لازم تا دانشگاهیان در حد و شأن این امام رئوف تلاش کنند تا نام و جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد را پرآوازه گردانند. وی افزود: ازجمله خصوصیات دیگر این دانشگاه مزین شدن نام آن با شاعر پرآوازه ایران یعنی فردوسی است و همان‌طور که این شاعر برجسته با تلاش و کوشش فراوان توانست نام ایران و ایرانی را پرآوازه گرداند این وظیفه را بر دوش دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد قرارداد تا با تلاش و کوشش فراوان پرچم ایران را در افق‌های بلند به اهتزاز دربیاورند.

دکتر کافی با اشاره به جایگاه علمی این دانشگاه در عرصه کشوری و جهانی عنوان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد که همواره مهد علم و دانش بوده است به کمک نام‌آوران و افتخارآفرینان توانسته است قله‌های بلند علم و دانش را فتح کند و اکنون در جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و مایه افتخار برای ایران باشد. وی کسب عنوان دومین دانشگاه جامع کشور و قرارگیری در فهرست 500 دانشگاه برتر جهان را از افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد:  این افتخارات جز با تلاش دانشگاهیان محقق نمی‌شد و در حال حاضر شما دانشجویان جدید که از امروز جزء جامعه دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد هستید، باید در این راستا تلاش کنید.

وی در این مراسم به افتخارآفرینی‌های دانشگاه فردوسی مشهد در سال گذشته ازجمله کسب مقام اول دانشجویان این دانشگاه در المپیاد علمی کشور و کسب مقام دوم در المپیاد ورزشی همچنین ساخت خودروی فرمول یک توسط دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد و کسب مقام در مسابقات بین‌المللی در کشور ایتالیا اشاره کرد.

رئیس دانشگاه یکی دیگر از جنبه‌های مایه افتخار برای دانشگاه فردوسی مشهد را عضویت در دانشگاه سبز دانست و افزود: امروز دانشگاه فردوسی مشهد این افتخار را دارد تا جزو دانشگاه‌های سبز کشور باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد در مراسم استقبال ازدانشجویان نوورود در دانشگاه را نقطه عطفی در زندگی آنان عنوان کرد و افزود: سه مؤلفه‌ای که دانشجویان در دانشگاه باید داشته باشند، آرمان‌خواهی، آزاداندیشی و عدالت‌طلبی است و یک دانشگاه در تراز خوب و برتر باید علاوه بر جنبه‌های علمی و دانش‌افزایی در عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی نیز باید برای دانشجویان برنامه‌ریزی نماید. وی بابیان نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص دانشگاه و رسالت دانشگاه افزود: آموزش اولین گام در فرهنگ پذیری است و دانشگاهیان باید در این راستا تمام تلاش خود را بکار گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالحی در ادامه به مدل پنج بعدی آموزش که یک الگوی عملیاتی آموزشی است اشاره کرد و پنج مؤلفه اصلی این مدل را آموزش مسئله محور، تحلیل محوری، رویکرد مقایسه‌ای و تطبیقی، آموزش کاربردی و تفکر نقادانه دانست و اذعان داشت: اگر این مدل در آموزش دانشجویان به گرفته شود شاهد آن خواهیم بود که قله‌های افتخار در عرصه‌های مختلف به دست همین دانشجویان نو ورود در آینده‌ای نزدیک فتح خواهد شد.

سپس با دعوت از مسئولان دانشکده‌ها و واحدهای ستادی دانشگاه، ایشان ضمن معرفی خود حوزه‌های تحت مدیریت خود را نیز برای دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه معرفی کردند.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم، دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و مسئولان  دانشگاه با حضور در جمع دانشجویان نوورود،  ضمن خیرمقدم به ایشان با آنان گفتگو نمودند.

در حاشیه این مراسم واحدهای دانشگاه، کانون‌ها، انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف دانشجویی با برپایی غرفه‌ به نمایش آثار و فعالیت‌های خود پرداختند.

 گردهمایی ویژه دانشجویان نوورود دانشگاه فردوسی مشهد در روز سه شنبه 3 مهر ماه برای دانشجویان دختر پذیرفته شده در دانشکده های ادبیات و علوم انسانی، الهیات و معارف اسلامی، حقوق، علوم اداری و اقتصادی، علوم تربیتی در تالار دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد  برگزار می شود.

ارسال کننده خبر: الهی نژاد

new9717

new9719

new9713

new9714

new9710

.

برای مشاهده عکس های بیشتر  مراسم اینجا را کلیک کنید

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه