نشست هم اندیشی و تبادل نظر اعضای هیات نظارت بر تشکل های اسلامی با دبیران تشکل های دانشجویی

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، نشست هم اندیشی و تبادل نظر اعضای هیات نظارت بر تشکل های اسلامی با دبیران تشکل های دانشجویی در روز سه‌شنبه پنجم دی‌ماه در محل سالن جلسات مرکز رفاهی دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه هرکدام از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، دغدغه‌ها و مطالب خود را با دکتر مسعود میرزائی سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد و دیگر مسئولین دانشگاه مطرح کردند.

 ابتدای این جلسه با ارائه گزارش آماری تعدادی از اعضا بود و درخواست تشکل‌ها برای برگزاری برنامه‌ها در دانشگاه توسط دکتر ابوالفضل غفاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد ارائه شد.
در ادامه نیز نمایندگان تشکل‌ها، دغدغه‌ها، درخواست‌ها و سؤالات خود را مطرح کردند. مهم‌ترین مسائل تشکل‌ها شامل مشخص نبودن بودجۀ تشکل، انتقاد به پروسۀ سخت مجوزگیری برای برگزاری برنامه‌ها، درخواست حضور مسئولین دانشگاه در برنامه‌ها و اجازه ندادن بعضی دانشکده‌ها برای استفاده از سالن‌ها بود.
پس از مطرح شدن دغدغه‌ها و درخواست‌ها توسط نمایندگان تشکل‌ها، حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایجاد نشاط و امیدآفرینی، رفع موانع و مشکلات و مطالبه‌گری از مسئولین از فلسفۀ تشکیل تشکل‌هاست.
وی ادامه داد: در دانشگاه مجموعه‌های فرهنگی متفاوت و متعددی وجود دارد و این تکثر، نقطۀ قوت و مفید است. اگرچه باید یک مهندسی مدیریت فرهنگی صورت بگیرد، وگرنه نبود این مهندسی تبدیل به تعارض و خنثی کردن رفتار‌ها می‌شود. این مهندسی یعنی هر تشکل و نهادی در جایگاهی که دارد نقش‌آفرینی کند و یک برنامه راهبردی تنظیم کند.
وی افزود: تحول در ارائۀ دروس معارف و علوم انسانی که امیدواریم دانشکده‌های علوم انسانی این مشکل را حل کنند، از برنامه‌های راهبردی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه است.
دکتر مسعود میرزائی بعد از شنیدن دغدغه‌های تشکل‌ها و سخنان هیأت نظارت دانشگاه گفت: از شما تشکل‌های دانشگاه فردوسی مشهد درخواست‌هایی را از جمله نوشتن طرح تحولی برای مدیریت دانشگاه، تولید ایده و فکر و ارائۀ طرح برای حل مشکلات دانشگاه دارم. امید را تزریق کنید، عوامل امیدکش را در دانشگاه و کشور از بین ببرید، آرمان‌گرایی را فراموش نکنید و در مسائل دانشگاه و کشور نقش فعال داشته باشید.
وی ادامه داد:من نماینده نسل جوان در دانشگاه هستم و قرار است کارهای دانشگاه را با جوانان پیش ببریم، به ما کمک کنید. همه‌ی تشکل ها ارتباطاتشان را با بدنه‌ی دانشجویی تقویت کنند. مطالبه‌گری شما فقط نباید اعتراض باشد، بلکه باید پیشنهاد دهید، درگیر حاشیه‌ها نشوید و به مسائل کلان کشور فکر کنید.
دکتر میرزائی در پاسخ به دغدغه‌های نمایندگان تشکل‌ها بیان کرد: در تخصیص بودجه به تشکل‌ها کمک خواهیم کرد تا دغدغۀ شما ایده و فکر باشد. صریح و دقیق و منطقی به سمت شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی بروید. بنده نیز حمایت می‌کنم و تا جایی که بتوانم در برنامه‌های تشکل‌ها حضور پیدا خواهم کرد.
سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در آینده یک شعار برای دانشگاه نیز آماده خواهیم کرد که هرکس این شعار را ببیند، بداند که در این دانشگاه بزرگ چه اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد و خواهد داد.

 

برشی از جلسه هم اندیشی و تبادل نظر اعضای هیات نظارت برتشکل های اسلامی با دبیران تشکل های دانشجویی

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه