برگزاری اولین جلسه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1403

ارسال شده در تاریخ :

اولین جلسه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه در سال 1403 با حضور معاونین پژوهش و فناوری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دانشگاه در روز چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه در سالن شورای سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر رضوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در این جلسه به تشریح ضرورت تعامل و استفاده از تسهیلات پژوهشی ستادهای ریاست جمهوری پرداخت و با تأکید مجدد به ظرفیت‌های قابل ملاحظه حوزه منابع انسانی علمی (اعضای هیئت علمی و دانشجویان نخبه دانشگاه) و تجهیزات آزمایشگاهی موجود، از کلیه معاونین درخواست کرد به صورت ویژه به پشتیبانی از این برنامه بپردازند.

وی توضیح و تبیین فعالیت‌ها و خدمات ستادهای ریاست جمهوری در دانشکده‌ها به منظور جذب حداکثری ظرفیت‌ها را ضروری دانست و آمادگی حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه را برای حضور در دانشکده‌ها در صورت نیاز را اعلام کرد.

در ادامه زهرا مجدی، رئیس گروه علم‌سنجی و اطلاع‌رسانی علمی، به ارائه تسهیلات بنیاد علم ایران پرداخت و اظهار کرد: تسهیلات بنیاد ملی علم ایران در پنج قالب طرح پژوهشی، رساله دکتری، پسادکتری، کرسی پژوهشی و گرنت پژوهشی ارائه می‌شود و کلیه تسهیلات مذکور بعد از ثبت نام عضو هیئت علمی در سامانه کایپر بنیاد قابلیت درخواست دارد.

وی با بیان اینکه رایج ترین نحوه حمایت تسهیلات در بنیاد به صورت مستقل، تفاهم‌نامه‌ای و فراخوانی است، یادآور شد: تمامی درخواست‌ها باید منطبق بر اولویت‌های اعلام شده در سامانه بنیاد علم و یا مأموریت‌های مورد تفاهم با دانشگاه باشد و در طرح‌های پسا دکتری انواع پذیرش متفاوت خواهد بود که پسا دکتری صنعتی و فناورانه یکی از انواع آن است.

رئیس گروه علم‌سنجی و اطلاع‌رسانی علمی همچنین اطلاعاتی در خصوص گرنت پژوهشی و کرسی پژوهشی بیان کرد و گفت: داشتن برنامه راهبردی تحقیقاتی با اولویت‌های بنیاد، دارا بودن چارچوب نظری علمی و منسجم، دارا بودن ایده نو و مبتکرانه، داشتن توان هدایت و تربیت محققین و برخورداری از شرح حال علمی برجسته از شرایط دریافت اعتبار پژوهشی گرنت محسوب می‌شود.

در ادامه معاونان پژوهشی سؤالات خود را در خصوص تسهیلات بنیاد بیان کردند و قرار شد در جلسات بعد در خصوص تسهیلات شورای عتف، سامانه نان، معاونت امور بین‌الملل وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بحث و بررسی انجام شود.

دریافت فایل ارائه جلسه

p1

p2

p3

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه