عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه نسل چهارم نقش‌آفرینی خواهد کرد

  • کد خبر: ۲۰۸۰۱۹
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه نسل چهارم نقش‌آفرینی خواهد کرد
سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد گفت: قصد داریم در ایجاد دانشگاه نسل چهارم که قرار است در رشد اقتصادی و کسب‌وکار در جامعه نقش‌آفرینی کند، به کمک ظرفیت‌های بالای مشهد و استان در ذیل دولت مردمی سیزدهم نقش داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر مسعود میرزائی شهرابی امروز، ۴ بهمن‌ماه، در افتتاحیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه فردوسی در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد و جزو دو، سه دانشگاه جامع علمی کشور است. در حال حاضر دانشگاه حدود ۸۰۰ عضو هیئت علمی دارد که بیش از ۵۰۰ نفر مرتبه استادی و دانشیاری دارند. ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه فردوسی تحصیل می‌کنند که ۲۰۰۰ نفر دانشجوی بین‌الملل هستند.

وی بیان کرد: در دانشگاه فردوسی قصد داریم مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها را که بحث انگیزه‌سازی، حل مسائل کشور، ارزیابی بومی دانشگاه‌ها، جریان‌سازی و رشد فعالیت‌های فرهنگی است، عملیاتی کنیم. تلاش می‌کنیم برای نیل به هدف تمدن نوین اسلامی مولفه‌های مهمی تحت عنوان رشد اقتصادی و علمی کشور را با کیفیت بالا در این دانشگاه بزرگ به سرانجام برسانیم.

میرزائی شهرابی افزود: قصد داریم در ایجاد دانشگاه نسل چهارم که قرار است در رشد اقتصادی و کسب‌وکار در جامعه نقش‌آفرینی کند، به کمک ظرفیت‌های بالای مشهد و استان در ذیل دولت مردمی سیزدهم نقش داشته باشیم. در کنار برنامه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری قصد داریم در مزیت‌های استانی مانند صنایع‌معدنی، فولادی و صنایع غذایی و به واسطه وجود مضجع شریف امام رضا(ع) صنایع خلاق فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های ویژه دانشگاه فردوسی نقش مهمی را در تامین اهداف آموزش عالی وزارت علوم ایفا کنیم.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: ما در نوار شرقی کشور قرار داریم و به واسطه وجود منطقه خواف که عسلویه شرق کشور تلقی می‌شود، قصد داریم با تخصیص پردیس فناوری و استفاده از دانش‌آموخته‌های دانشگاه، در ایجاد ارزش افزوده در این منطقه نقش‌آفرینی کنیم. مقام معظم رهبری همواره به تشریح در حوزه معدن به جای نفت و امنیت غذایی می‌پردازند، بنابراین در استان برنامه‌های مدونی در حوزه صنایع و امنیت غذایی داریم.

وی با بیان اینکه سالانه ۳۰ میلیون زائر به پابوسی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، عنوان کرد: قصد داریم برنامه‌های مدون فرهنگی را در تعامل با تک‌تک نهاد‌ها و مراکز آموزش عالی و فرهنگی استان عملیاتی کنیم. در استان بیش از ۱۰۰ مرکز آموزش عالی، فرهنگی و فناوری وجود دارد که دانشگاه می‌تواند شبکه‌سازی بسیار مبسوطی در این زمینه داشته باشد تا خروجی چشمگیری کسب کند.

میرزائی‌شهرابی گفت: ما شعاری برای دانشگاه تحت عنوان «دانشگاه تمدن‌ساز» درنظر گرفتیم که قرار است در حوزه‌های فرهنگی، علمی و فناوری یکه‌تازی کند. قصد داریم در حوزه اقتصادی و علمی در ارتباط با سایر مراکز آموزش‌عالی در زمینه حل مسائل موجود در استان به ویژه مشهد نقش‌آفرینی کنیم. برنامه‌های خوبی را در دو سال گذشته داشتیم و با کمک دانشگاه و دیگر فعالان آموزش عالی، زیست‌بوم نوآوری شرق کشور را ایجاد کردیم تا با یک کار همگرا، خروجی خوبی در حوزه فناوری نصیب مملکت شود.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه قرار است در سال ۲۰۴۰ میلادی تغییر الگویی در نحوه مصرف انرژی در دنیا رخ دهد، تصریح کرد: اتاق فکر دانشگاه‌های مطرح دنیا این قضیه را پیش‌بینی کردند. این موضوع تغییر شگرفی در بحث اقتصادی و سیاسی منطقه و دنیا ایجاد می‌کند، بنابراین دانشگاه فردوسی مشهد شروع به فعالیت‌هایی کرده که برای تغییر الگوی انرژی دنیا آمادگی کامل داشته باشد. حضور آمریکا در افغانستان برای بیش از ۲۰ سال به خاطر انرژی سبز و انرژی برگرفته از صنایع معدنی است تا به اهداف مستکبرانه خود برسد.

وی اضافه کرد: عنصر لیتیوم در زندگی آینده بشر نقش‌آفرینی مهمی خواهد داشت. مس برای تاسیس دستگاه‌های ذخیره انرژی یکی از فلز‌های استراتژیک در آینده خواهد بود. اورانیوم و تالک نیز تاثیرگذاری خوبی در آینده خواهد داشت. دانشگاه فردوسی مشهد برای عملیاتی شدن برنامه‌های وزارت علوم دولت سیزدهم، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مسائل آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، فناوری و نوآوری در تلاش است و خبر‌های خوبی را خواهید شنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->