مراسم جوانمرد، اولین یادواره ملی شهدای دانشجو مدافع امنیت کشور

ارسال شده در تاریخ :

روز چهار شنبه 24 آبان 1402 به مناسبت سالروز  شهادت شهدای دانشجوی مدافع  امنیت ، شهیدان حسین زینال‌زاده، دانیال رضازاده، روح‌الله عجمیان، امیر حسین‌پور، حسین اجاقی، مجید یوسفی، غلامرضا بامدی ، مراسم بزرگداشتی با حضور جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مشهد مسئولین دانشگاه و خانوده شهدای امنیت  در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

در این مراسم دکتر احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان اولین سخنران این مراسم بسیج را  مدرسه عشق نامید و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت دانشگاه باید چمران تربیت کند و برای این منظور لازمه آن بسیج است.  وی با گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید دانشجوی مدافع امنیت از دانشجویان خواست همواره گوش به بیانات رهبری داشته باشند و برای رسیدن به قله خود را آماده کنند.

حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این مراسم اسرائیل را عامل اصلی اغتشاشات سال گذشته دانست و بر اصالت فرهنگ ایثار و شهادت تاکید نمود. وی دانشگاه را مظهر تبیین این فرهنگ اصیل بیان داشت.

رسول نوروزی مسئول بسیج دانشجویی خراسان رضوی نیز در این مراسم با قرائت بخشی از سخنان مقام معظم رهبری شهادت را تحفه و سوغات بسیجی بودن عنوان کرد و افزود نباید این خون‌های پاک را هدررفته دانست، زیرا به حرمت خون پاک این شهدای گران‌قدر است که اسلام ناب بیشتر از دیروز در دل و ذهن این مردم جوانه می‌زند و بذرهای امروز، درختان تناور بصیرت و شکوفایی در آینده خواهند شد.

سخنران دیگر این مراسم سردار رحیم نوعی‌اقدم، فرمانده پیشین قرارگاه حضرت زینب(س)، از فرماندهان ارشد سپاه قدس بود. وی خطاب به دانشجویان حاضر در مراسم گفت: اگر امروز اعلام همبسگی و پیمان با آرمان‌ها می‌کنید، بدانید که ما از سال ۵۷ یک قدرت بزرگ جهانی هستیم. امام راحل هیچ‌گاه اجازه نداد آمریکا پس از انقلاب برای ما اعلام اربابی کند. همان موقع بود که مشکل ما با آمریکا و تلاش آن‌ها برای نابودی ما آغاز شد.

وی افزود آماده باشید، تردید نکنید و از شهادت نترسید. فراموش نکنید که انتخابات آتی و حضور پرشور مردم مرحله بزرگی است که باید به خوبی پشت سر بگذاریم. های و هوی‌ دشمن شما را نترساند. به ایجاد نشاط و امید و انتخاباتی پرشور کمک و در اهمیت این مساله تبیین کنید.

هادی قاسمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در این مراسم اظهار داشت این جلسات یک پیام دارد، ما پای این ایده هستیم تا اخر. این ایده با بقیه ایده‌ها فرق دارد، می‌گوید مشکل تو مشکل من هم هست و حاضرم برای مشکل تو جان بدهم. این جوانان همان‌هایی هستند که در ایام کرونا، گفتند مشکل مردم مشکل ماست. این ایده ایده‌ی جذابیست و ارزشش را همین شهدا نشان دادند.

در پایان این مراسم نیز از خانوداه شهدای دانشجوی امنیت، شهیدان حسین زینال‌زاده، دانیال رضازاده، روح‌الله عجمیان، امیر حسین‌پور، حسین اجاقی، مجید یوسفی، غلامرضا بامدی، پوریا خوشنام و محمدحسین حدادیان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه