سخنرانی سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد

ارسال شده در تاریخ :

دکتر میرزائی شهرابی سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد روز جمعه اول دی ماه با حضور در نماز جمعه شهر مقدس مشهد به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخنرانی پرداخت.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد در ابتدای سخنان خود با استناد به مقاله مجله Nature اظهار داشت در آن مقاله تصریح شده است که با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ایران به زودی یکی از قدرتهای برتر در عرصه پژوهش و فناوری خواهد شد و امپراطوری علمی می‌تواند در ایران مجدداً ظهور و بروز کند، مگر اینکه تحولات سیاسی یا تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال گردد. وی افزود مقام معظم رهبری برای ارتقاء سطح علمی کشور به جد پیگیر هستند و حمایت های لازم را انجام می دهند.

وی در بخش اول سخنان خود به جایگاه ایران در عرصه علم و فناوری در جهان پرداخته و با اشاره به برخی موفقیتها و دستاوردهای علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر تصریح کرد دستاوردهای درخشان علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران با وجود هجمه دشمنان در جنگ تمام عیار ترکیبی و تحریم های ظالمانه فوق العاده بوده است.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه استان و شهر مقدس مشهد در تولید علم و فناوری پرداخت. وی در این باره به ظرفیت های بخش صنعت، معادن و شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.

دکتر مسعود میرزائی در ادامه سخنان خود بحث تمدن نوین اسلامی و دانشگاه تمدن ساز را مطرح نمود و گفت: دانشگاه تمدن ساز تنها یک مرکز آموزشی نیست بلکه یک نهاد جامعه ساز و محیطی پویا برای ترکیب حوزه و دانشگاه به منظور ارتقاء تمدن و پیشرفت جامعه می باشد. وی در این خصوص به نقش ارتباط  با جامعه و نقش برجسته دانشگاه در نوآوری تاکید کرد.

دکتر میرزائی در ادامه گزارشی از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش استان ارائه نموده و در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک خداوند متعال و حمایت های مردم، دانشگاهی تمدن ساز را رقم خواهیم زد که در آن بحث مردم سالاری دانش در حوزه اقتصاد، فرهنگ و اجرای سند اسلامی سازی محقق گردد.

متن مقاله Nature

مشاهده ویدئو سخنرانی

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه