حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در اجلاس رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری

ارسال شده در تاریخ :

روز جمعه 6 بهمن ماه 1402 امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز پایانی اجلاس رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری حضور یافت.

امیر دریادار ایرانی بیان کرد: از سال 1388، در منطقه مأموریتی انجام شد که از شرق هرمز تا مدار ده درجه، منطقه عملیاتی در اشراف اطلاعاتی ما درآمده است و در سواحل مکران هیچگونه رفت و آمد مشکوکی نداشتیم.

دریادار ایرانی ادامه داد: اولین بیمارستان دریایی در بندر مکران با تجهیزات کامل پزشکی ایجاد شده که حتی عمل جراحی در آنجا انجام می شود و همچنین ناوشکن دنا آخرین دستاورد علمی کشور بوده است.

امیر ایرانی افزود: ما به هر بندری که وارد می‌شدیم، نماز جماعت می‌خواندیم. به همین دلیل در برزیل، اقتدار دینی و امنیتی برقرار کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما حتی یک آنتن در ابعاد ناوشکن دنا نشکستیم. برنامه ریزی ما اینگونه بود که اگر کشورهایی که به آن وارد می شدیم دچار بلایای طبیعی شدند، بتوانیم کمک بیمارستانی، دارویی و مواد غذایی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: نیروهای ما طی ۸ ماه، در دریا سفر کردند که در آن زمان تنها از میوه خشک استفاده می‌کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی بیان کرد: اول عشق به امتداد راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران است، دوم نقش آفرینی در هندسه نوین قدرت جهانی و ارائه موفق ترکیبی از کلیه حوزه‌های اقتداری و سوم ارائه قدرت اراده، همت بلند، اعتماد به نفس و خودباوری.

در پایان، در حضور وزیر علوم، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و رئیس دانشگاه علوم دریایی نوشهر، از امیر دریادار ایرانی تقدیر بعمل آمد و دکتر زلفی‌گل گفت: مأموریت دریانوردی به دور کره زمین با ناوشکن دنا اقدام بسیار بزرگی بود، زندگی هشت ماهه بر روی اقیانوس، بدون تأمین مواد غذایی و سوخت از بیرون، نشانه دانش‌بنیان بودن بسیار زیاد این مأموریت است.

برشی از سخنرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه