حضور سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد در نشست صمیمی شهردار مشهد با روسای دانشگاه های استان

ارسال شده در تاریخ :

 

روز یکشنبه سوم دی ماه نشست صمیمی روسای دانشگاه های استان با شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر مشهد در محل شهرداری مشهد برگزار گردید. در این نشست که دکتر مسعود میرزائی شهرابی سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد نیز حضور داشت، به عنوان اولین رئیس دانشگاه در این نشست سخنانی در خصوص اهداف راهبردی دانشگاه مطرح نمود.

دکتر میرزائی شهرابی در سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و رویکرد شهردار مشهد نسبت به علم و فناوری، به ظرفیت های دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرده و گفت: دانشگاه فردوسی مشهد با ظرفیت های علمی، اساتید برجسته و دانشجویان نخبه، با تمام توان در حوزه مسئله یابی، حل مسائل، تحقق دانشگاه نسل چهارم و دانشگاه تمدن ساز که قرار است مردم سالاری دانشی را در نظر بگیرد، در خدمت مدیریت شهری است. وی همچنین دانشجو را موثرترین عنصر در تحقق دانشگاه تمدن ساز دانست و ابراز امیدواری کرد که با ایجاد شبکه ای متشکل از دانشگاه، صنعت و جامعه بتوانیم در رسیدن به اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

دکتر بارانی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه شهرداری مشهد در این نشست اظهار داشت: مدیریت شهری آمادگی دارد تا در حوزه های مختلف علمی و پژوهی با نگاه دانش محوری همکاری کند و سازوکارهای سازمانی مناسب این حوزه را نیز پیش بینی کرده ایم.

در ادامه این نشست، ناصحی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد اظهارداشت: مشهد مرکز تقاطع علمی جهان اسلام بوده و هست و امروز نیز نگاه ویژه ای به ضرورت این امر وجود دارد و باید با اقدامات مشترک با دانشگاه های کشور امور شهر را پیش ببریم.

علیزاده رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: اساتید دانشگاه ها در حوزه های مختلف شهری باید ایده های خود را در اختیار مدیریت شهری قرار دهند تا از آنها به نفع مردم استفاده شود. رئیس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: انتظار ما از دانشگاهیان، ارائه پیشنهادات خلاقانه برای ارائه خدمت بهتر مدیریت شهری به شهروندان مشهد است و امیدوارم که در این زمینه نیز توجه بیشتری صورت گیرد.

همچنین فاطمه سلیمی رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد در جمع روسا و اساتید دانشگاه های استان گفت: در بحث امیدافرینی جوانان و دانشجویان باید نگاه ویژه ای داشته باشیم، همچنین در بحث پایان نامه های دانشجویی آمادگی همکاری با دانشگاه ها را داریم.

شهردار مشهد به عنوان آخرین سخنران این نشست گفت: تعاملات و همکاری فعلی دانشگاه ها با مدیریت شهری بسیار خوب است و باید این میزان نیز افرایش یابد تا شاهد خیر و برکت آن برای شهر باشیم. محمدرضا قلندر شریف در دیدار با روسای دانشگاه های استان خراسان رضوی اظهار کرد: خوشبختانه در دوره فعلی، دانشگاه ها ارتباط بسیار خوبی با مدیریت شهری دارند که از این بابت بسیار خرسندیم. شهردار مشهد ادامه داد: همه ابعاد مختلف زندگی مردم در جامعه، با مدیریت شهری گره خورده و وظایف ما بسیار پیچیده تر از دیگر سازمان ها است. به همین دلیل ارتباط شهرداری با دانشگاه باید پررنگ تر از قبل شده و کارها نیز مسئله محور شود.

قلندرشریف گفت: بحت پژوهشی و علم محوری در مدیریت شهری دیده شده و امیدوارم با همکاری بیشتری دانشگاه ها، این مباحث از قبل پررنگ تر شود و به آن توجه ویژه ای کنیم.

لازم به ذکر است مسئولین و روسای دانشگاه های آزاد اسلامی مشهد، صنعتی سجاد، پیام نور خراسان رضوی، علوم اسلامی رضوی، جامع علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی نیز در این نشست حضور داشتند.  

 photo_2023-12-24_20-03-22

 

photo_2023-12-24_20-03-40

 

photo_2023-12-24_20-03-47

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه