تقدیر از همکاران دانشگاه فردوسی مشهد در ستاد اجرایی طرح تعالی منش استادی

ارسال شده در تاریخ :

نشست تقدیر از اعضای ستاد اجرایی طرح تعالی منش استادی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر ذوالفقارزاده مدیرکل سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر غفاری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، دکتر محمدعلی وطن‌دوست مدیر فرهنگی و فعالیت‌های داوطلبانه دانشگاه و جمعی از اعضای ستاد اجرایی این طرح در ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در محل تالار گفت و گوی مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در ابتدای نشست، دکتر غفاری ضمن عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی، از اعتماد وزارت علوم به دانشگاه فردوسی مشهد برای میزبانی این طرح تشکر کرد و زحمات همکاران فعال در این طرح را ارزشمند خواند.

 دکتر ذوالفقارزاده ضمن تشکر از همکاری و میزبانی شایسته دانشگاه فردوسی مشهد در اولین دوره طرح تعالی منش استادی، آماری از تعداد و وضعیت شرکت کنندگان و بخشی از نتیاج نظرسنجی‌های صورت گرفته از اعضای هیأت علمی نواستخدام شرکت کننده در طرح ارائه داد و افزود: ایده اصلی این طرح، توسط وزیر محترم علوم در زمستان سال 1400 مطرح شد و مأموریت طرح‌ریزی و اجرای آن در شورای معاونان وزارت علوم، به معاونت فرهنگی و اجتماعی واگذار گردید. حاصل تمام طرح ریزی ها و برنامه ریزی ها که به صورت تیمی از همان زمان آغاز شد، خود را در اجرای موفقیت‌آمیز این دوره در مهرماه 1402 در دانشگاه فردوسی مشهد نشان داد. شاهد این ادعا علاوه بر انبوه بازخورهای شفاهی، مکتوب و یا پیامهای بسیار مثبت مطرح در فضای مجازی، نظرسنجی‌هایی است که به صورت بی‌نام از مخاطبان دوره صورت گرفته است.

مدیرکل سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: 93 درصد از شرکت‌کنندگان از این دوره، در مجموع، رضایت داشتند و حاضر بودند که شرکت در این دوره را با همین کیفیت به همکاران خود توصیه کنند و یا مجددا در آن شرکت کنند.

وی افزود: این دستاورد ارزشمند آن هم در نخستین دوره اجرای این طرح که تا کنون ما به ازایی در طرحهای مشابه وزارت علوم نداشته و از چندین جهت متمایز بوده است، میسر نمی شد مگر با همدلی، همفکری، همکاری و تلاش دسته جمعی همه همکاران آن چه در مقام طرح ریزی و برنامه ریزی و چه در مقام اجرا و عمل.

 دکتر ذوالفقارزاده هدف از حضور خود در این جمع در دانشگاه فردوسی مشهد را در درجه نخست، قدردارنی صمیمانه از تک تک عزیزانی که در اجرای این طرح در دانشگاه فردوسی سهیم بودند دانست و عنوان کرد که هدف دوم از این حضور، همفکری، درس آموزی و یادگیری جمعی از تجربه‌های صورت گرفته در اجرای دور نخست آن است. بر این اساس، باید نقاط قوت و زمینه های بهبود و اصلاح طرح را شناسایی کرد و برای ارتقاء آن همت گمارد که این کار هم از منظر مخاطبان دوره و تحلیل نظرات و پیشنهادهای سازنده ایشان و هم از منظر همکاران و مدرسان دوره در دست انجام است.

 در ادامه، در بخشی دیگر از این نشست صمیمی، اعضای ستاد اجرایی در دانشگاه به بیان نظرات و تجربه های خود در فضای اجرایی نخستین دوره طرح تعالی منش استادی پرداختند.

دکتر ذوالفقارزاده ضمن قدردانی مجدد از نکات خوبی که در جلسه مطرح شد و آموزنده دانستن آنها، ابراز امیداوری کرد که در آینده شاهد ارتقاء و بهبود طرح و اجرای بهتر آن با پشتیبانی‌های لازم در دوره‌های بعدی باشیم.

در پایان، نیز لوح تقدیر همکاران ستاد اجرایی این طرح، از سوی دکتر غفاری و دکتر ذوالفقارزاده به ایشان تقدیم گردید. همچنین نشان در مسیر فرزانگی به‌عنوان یادبود این طرح از سوی دکتر ذوالفقارزاده به معاونت فرهنگی و اجتماعی اهدا شد.

شایان ذکر است، نخستین دوره طرح تعالی منش استادی (مهارت‌های ناب شاگردپروری) با عنوان در مسیر فرزانگی، در تاریخ 10  تا 14 مهرماه 1402 برای 150 نفر از استادان نواستخدام دانشگاههای مراکز استان و سطح یک کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

2

3

11

4

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه