برگزاری جلسه هیأت امنا دانشگاه فردوسی مشهد با حضور نماینده ولی فقیه استان خراسان رضوی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

ارسال شده در تاریخ :

نشست هیأت امنای دانشگاه فردوسی مشهد، روز چهارشنبه 4 بهمن ماه 1402 با حضور آیت الله احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و عضو هیأت امنا، دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر دهقان معاون رئیس جمهور و عضو هیأت امنا، دکتر سلیمانی قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه، دکتر عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم و رئیس کمیسیون دائمی، دکتر میرزائی شهرابی سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر بیات مشاور وزیر علوم در امور هیأت‌ امنا، دکتر کسکه معاون مرکز هیأت های امنا و هیأت های ممیزه، دکتر مهدویان رئیس دانشگاه صنعتی قوچان و سایر اعضای حقوقی و حقیقی هیأت امنا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار گردید.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: تأمین آرامش در فضای دانشگاه‌ها ضرورت دارد. استاد و دانشجو نباید دغدغه‌ای داشته باشند و در این صورت می‌توان انتظار رشد علمی داشت و آن زمان است که اهداف تعیین‌شده در ارتباط دانشگاه و صنعت، تحقق پیشرفت فناورانه کشور و مسائلی از این قبیل در دسترس خواهد بود.

وی افزود: امروزه با وجود پیشرفت در بسیاری از زمینه‌ها، هنوز هم دانشگاه‌های کشور و به‌خصوص استان با مشکلات مختلفی روبرو هستند. یک نمونه موضوع تأمین خوابگاه‌های دانشجویی به‌خصوص در حوزه خوابگاه متأهلی است که اگر دانشجو، به‌ویژه در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری تأمین باشد، با آسودگی و تمرکز بیشتری به کار علمی خود خواهد پرداخت.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در هر موقعیت به خود یادآوری کنید که دانشجو فرزند شماست، عائله شماست. تلاش کنید در هر حوزه، حداقل فشار به دانشجو وارد شود، حداقل وجه از دانشجو دریافت شود، اما حداکثر امکانات در خدمت دانشجو قرار بگیرد.

در ادامه دکتر زلفی گل، گزارشی از عملکرد وزارتخانه را در دو سال اخیر ارائه داد و گفت: استاندارد‌های آموزش و پرورش در دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید ارتقاء پیدا کند. به همین دلیل، کمیته‌های علمی فرعی زیر نظر مستقیم وزیر علوم تشکیل شده است و نمایندگان وزیر در هیأت‌ امنای این دانشگاه ها بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی‌تری دارند.

وی افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم، یک الزام قانونی برای ایجاد خوابگاه های دانشجویی با محوریت متأهلین ایجاد شده و به تازگی،  بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به همراه درآمدهای محل مولدسازی در خدمت این پروژه ها قرار گرفته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ مؤسسه آموزش عالی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که در حال تلاش برای ایجاد ظرفیت جذب هیأت‌ علمی در آن‌ها هستیم تا زیرساخت‌های علمی در حوزه نیروی انسانی تکمیل شود.

 دکتر زلفی گل گفت: انتصاب رئیس دانشگاه فردوسی مشهد از جمعیت دانشمندان یک درصد برتر جهان انجام گرفته و ایجاد ظرفیت جذب هیأت‌ علمی جدید به میزان ۱۳۶ نفر در این دانشگاه، بخشی از این تغییرات است.

لازم به ذکر است در این نشست، مصوبات کمیسیون دائمی در خصوص بررسی گزارش حسابرسی صورت های مالی، تعیین حسابرس، تعیین شهریه دانشجویان، اصلاحات آیین نامه های استخدامی و مالی و معاملاتی، تمدید مدت خدمت اعضای هیأت علمی در وضعیت استخدامی پیمانی و رسمی آزمایشی و سایر امور جاری دانشگاه ها مطرح و پس از بحث و بررسی در هر مورد تصمیم گیری شد.

p1

p2

p3

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه