برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه فردوسی مشهد با وزیر امور اقتصاد و دارایی

ارسال شده در تاریخ :

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ در محل سالن شورا سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

دکتر خاندوزی در ابتدا از فراهم کردن این فرصت برای استفاده از نظرات و پیشنهادات اساتید تشکر کرد.

وی اشاره کرد: وزارت اقتصاد آمادگی کامل برای استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه به صورت عملیاتی را دارد و می‌تواند از رساله‌های دکتری و پایان‌نامه ارشد دانشجویان که در این زمینه است نهایت استفاده را داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با توجه به محدودیت‌های سیاست‌گذار در اجرای سیاست‌ این‌گونه توضیح داد: در جامعه تصویر سیاست‌گذار ناآگاه را رواج می‌دهند و قیود و محدودیت‌هایی که سیاست‌گذار برای اجرای سیاست دارد را مطرح نمی‌کنند. این در حالی است که عملیاتی کردن سیاست در جامعه با محدودیت‌هایی برای سیاست‌گذار روبه‌رو است؛ اما می‌توان از ظرفیت‌های دانشگاه و اساتید برای بهبود سیاست‌گذاری و آماده کردن جامعه و دعوت به صبر جامعه برای پیشبرد سیاست‌ها بهره برد.

وی همچنین تاکید کرد: کاهش تورم و سیاست‌های تورم‌زا در دستور کار وزارت قرار دارد.

دکتر خاندوزی ارتباط و تعامل مستمر وزارت اقتصاد با سایر حوزه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: جلسات هم‌اندیشی و استفاده از پیشنهادات اساتید می‌تواند راهگشای ما در اجرای سیاست‌ها در جامعه باشد و در مسیر موفقیت به ما کمک کند.

در این نشست اعضای هیات علمی نیز سوالات و نظرات خود را با وزیر اقتصاد در میان گذاشتند.

p1

p2

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه