برگزاری نشست خبری قرارگاه علم‌الهدی، ستاد راهیان نور دانشجویی استان خراسان رضوی در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

نشست خبری قرارگاه علم‌الهدی، ستاد راهیان نور دانشجویی استان خراسان رضوی، روز سه شنبه 17 بهمن ماه 1402 با حضور دکتر مسعود میرزائی شهرابی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، رسول نوروزی، مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی، دکتر وطن دوست، سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر میرزائی در باب اهمیت مسائل فرهنگی بیان کرد: برنامه‌های فرهنگی ما در اولویت برنامه‌های راهبردی دانشگاه فردوسی مشهد است.

سرپرست دانشگاه افزود: ۳ تا ۵ درصد (حدود ۸۵۰ نفر) دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، باید راهی اردوهای راهیان نور شوند؛ ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حداقل ۱۰۰۰ نفر را در این اردوها داشته باشیم و تا الان ۲۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند. ۳۵ درصد ثبت‌نامی‌ها برادران و ۶۵ درصد آن‌ها خواهران هستند.

وی گفت: سعی داریم که تمام دانشجویان ما با هر طرز فکری و از هر طبقه‌ای بتوانند در این اردوی بسیار مهم و معرفتی شرکت کنند.

دکتر میرزائی درخصوص هزینه‌ی اردوهای جهادی افزود: حدود ۳۰ درصد هزینه از دانشجو گرفته می‌شود و حدود ۳۰ درصد از طریق نهاد بسیج و سپاه پرداخت می‌شود و هم‌چنین حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد هزینه‌‌ها توسط کمک‌های مالی دانشگاه انجام می‌پذیرد که نیازمند هم‌کاری مسئولین در این زمینه هستیم زیرا هزینه‌ی این اردوها کمی بالا است.

دکتر میرزائی اضافه کرد: اعزام راهیان نور در سال گذشته از ۲۰ بهمن تا ۱۰ اسفندماه بود، اما امسال برای شرکت در انتخابات، بازه‌ی‌ اول به ۵ بهمن تا ۲۰ بهمن منتقل شده است.

رسول نوروزی در این نشست اظهار کرد: اردوی راهیان نور، یک عملیات فرهنگی بزرگ و تأثیرگذار در کشور و بهترین اتفاق در زندگی دانشجویی یک دانشجو است.

وی افزود: طبق تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی ‌که انجام داده‌ایم، ان شاءالله اردوهای راهیان نور در سه بازه‌ی زمانی (از ۵ تا ۲۰ بهمن، ۱۲ اسفند تا ابتدای ماه رمضان، ۲۱ تا ۳۰ فروردین) انجام و دانش‌جویان اعزام خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: مأموریت راهیان نور به تدبیر وزارت علوم، به عملیات فرهنگی دانشگاه‌ها و به ریاست دکتر میرزائی در استان خراسان رضوی است‌ و بسیج دانشجویی هم به‌ عنوان دبیر قرارگاه و برای کمک در اجرای مأموریت راهیان نور، کنار اعضای دانشگاه‌ها حضور دارد.

دکتر وطن‌دوست گفت: همه‌ی انسان‌ها به دنبال موفقیت هستند؛ طبق آیات قرآن و در نظر خداوند متعال، اصول موفقیت، ارتباط با خود، ارتباط با خدا و ارتباط با ولی خدا است؛ ارتباط با خود را تلاش و کوشش، ارتباط با خدا را توکل و ارتباط با ولی خدا رو توسل می‌نامند.

وی افزود: شهدا نیز ولی خدا و از اولیای الهی محسوب می‌شوند و ولایت دارند؛ کسی که در مسیر ولایت قرار گیرد یا ارتباط با ولی حاصل کند، در منطق قرآن، قطعاً موفق خواهد شد.

دکتر وطن‌دوست ادامه داد: راهیان نور هم یک نوع ارتباط با ولی خدا (شهدا) است و هر چقدر که ما بتوانیم در این اردوها ارتباط خود را با شهدا بیشتر کنیم یا حتی زمینه‌ی این ارتباط را برای دیگران فراهم کنیم، قطعاً در عرصه‌ی فرهنگی موفق خواهیم شد.

شایان ذکر است، در پایان این نشست، پرسش‌ و پاسخ‌هایی بین سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد و فعالان رسانه صورت گرفت.

خبرنگاران: مرجان تمدّنی‌نژاد و اکرم هادی‌نیا

p1

p4

p2

p3

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه