برگزاری نشست خبری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد، نشست خبری اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در روز یکشنبه اول بهمن‌ماه 1402 با حضور دکتر باغگلی، مدیر اجلاس و معاون برنامه ریزی و توسعه منابع، دکتر ضیائی، مشاور رئیس و سرپرست حوزه ریاست و دکتر حسین بذرافشان مقدم، مدیر همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه، برگزار شد.

دکتر باغگلی در این جلسه اظهار کرد: اجلاس دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور، از چهارم تا ششم بهمن‌ماه در مشهد برگزار خواهد شد.

وی افزود: این اجلاس به صورت دوره‌ای توسط وزارت علوم برگزار می‌شود و برای هماهنگ‌سازی و پیگیری وزارت علوم در حوزه‌های فناوری، آموزش عالی و هم‌اندیشی حول محورهای کلیدی است.

دکتر باغگلی ادامه داد: پنج محور کلیدی برای وزارت علوم شامل مرجعیت و دیپلماسی عمومی، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری، شاگردفناور و نوآورپروری، آموزش و پرورش و برونداد هدفمند و تولید خدمت، ثروت و سرمایه از دانش است.

مدیر اجلاس و معاون توسعه و برنامه‌ریزی دانشگاه گفت: جلسه با حضور شخص وزیر علوم برگزار می‌شود و هم‌زمان سه یا چهار نفر از وزیران دیگر نیز حضور دارند. همکاری‌های بین‌وزارت‌خانه‌ای هم در قالب بحث و تبادل نظر انجام خواهد شد. پارک‌های علم و فناوری نیز در کنار دانشگاه هستند و این مطالبۀ وزارت علوم و پیوند وثیق و جدی آموزش عالی با فضاهای اجرایی است.

در ادامه دکتر سید علی ضیائی در این نشست عنوان کرد: حدود چهارده سال قبل در سال 1388،  اجلاس رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در مشهد برگزار گردیده است و امسال نیز دانشگاه فردوسی مشهد میزبان این اجلاس خواهد بود. 110 دانشگاه و مؤسسۀ آموزش عالی دولتی، 28 پژوهشگاه، 32 پارک علم، و فناوری و 22 دانشگاه وابسته به دستگاه های اجرایی تا کنون برای شرکت در اجلاس اعلام آمادگی نموده اند.

 وی ادامه داد: محور اصلی این اجلاس، نظام ارتقاء در بهره وری آموزش عالی است و پنل‌های مختلفی از جمله پنل‌های دانشجویی، آموزشی، فناوری ونوآوری، فرهنگی و پژوهشی برگزار خواهد گردید و مسائلی همانند بورس دانشجویان، دانشجویان شاهد و ایثارگر، تدبیر و برنامه‌ریزی در حوزۀ دانشجویی، جذب و ارتقاء اعضای هیأت علمی، پژوهش‌های کاربردی، مدیریت منابع و اجرایی شدن قانون جهش تولید مورد بحث وبررسی قرار خواهد گرفت. وی افزود: جلسات هیأت‌ امنای دانشگاه‌های استان و جلسه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در ارتباط با بررسی مسائل آموزش عالی در این بازۀ زمانی در دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.

دکتر ضیائی در پایان ابراز امیدواری کرد که انشاالله برگزاری این اجلاس و نتایج ارزشمند آن بتواند در پیشبرد اهداف آموزش عالی مفید واقع شود.

سپس دکتر حسین بذرافشان مقدم گفت: این اجلاس یک نشست تبادل نظر بررسی راهبردها و انتقال تجربه بین راهبران نظام آموزش عالی کشور است و معمولاً سالی یک یا دو بار برگزار می‌شود. تلاش بر این است که فضای نو و جدیدی ایجاد کنیم تا تیم مدیریت جدید دانشگاه بتواند موفق باشد.

وی بیان داشت: وزیران اطلاعات، صمت، ارشاد و دیگر شخصیت‌های کشوری و لشکری نیز در این اجلاس حضور خواهند داشت. دانشگاه محلی برای رفع نیازهای کشور است، لذا این ارتباط بین مؤسسات آموزش عالی کشور با سایر دستگاه‌ها محقق خواهد شد.

شایان ذکر است که در انتهای این نشست خبری، از پوستر رسمی این اجلاس رونمایی شد که المان‌های مذهبی، فرهنگی و هنری را در خود جای داده بود.

 

خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشگاه فردوسی مشهد: مینو حاجی‌آبادی

دبیر کارگروه پوشش خبری: یگانه تقی‌زاده

p2

p10

p7

p9

p8

p4

p6

p3

p5

p1

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه