برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی

ارسال شده در تاریخ :

 روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در تالار فارابی دانشکده علوم اداری و اقتصاد با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر ضابط ضمن تشکر از برگزار کنندگان و تبریک روز دانشجو اظهار داشت: دانشجویان انتظار دارند بدانند که بعد از پایان دوران تحصیل در اقتصاد کشور چه نقش و جایگاهی خواهند داشت.

وی با توجه به شروع فعالیت پارک علم و فناوری در دانشگاه گفت: ۱۶۰ شرکت فناور در دانشگاه مشغول فعالیت هستند که به دنبال افزایش این تعداد هستیم تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی بتوانند در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت شوند.

دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی از حضور در میان دانشجویان در روز دانشجو ابراز خرسندی کرد و افزود دانشجو منتقد است و نباید توقع داشت که دانشجو از همه شرایط جامعه راضی باشد بلکه کشوری موفق است که دانشگاه‌های آزاد داشته باشد تا اگر حکمرانان در مسیر اشتباه حرکت کردند فریاد اصلاح‌خواهی از دانشگاه‌ها به گوش برسد. وی افزود البته نقد دانشگاهیان باید عالمانه و اخلاقی باشد و از این نظر با انتقادات عوامانه تفاوت دارد و باید قدر نعمت انتقاد را بدانیم و از آن در راه اصلاح امور استفاده کنیم.

وی به مدرسه سیاست‌گذاری و باشگاه شبیه سازی اشاره کرد که در راستای ارتباط بین دانشگاه و وزارت شکل گرفته است و آن را پلی میان دانشگاهیان (دانشجویان) با سیاست‌گذاران عنوان کرد.

وی همچنین در سخنان خود به افزایش آمار سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی تاکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری‌ها طی این دو سال از دهه ۹۰ بالاتر رفته است؛ البته خروجی و مشاهده محصول سرمایه‌گذاری‌ها زمان‌بر خواهد بود و ما از چاله سرمایه‌گذاری‌های منفی خارج شده‌ایم.

دکتر خاندوزی به شفاف سازی‌های اقتصادی در دولت اشاره کرده و گفت: هر چند شفافیت باعث دردسر و هزینه می‌شود اما دولت قصد شفاف سازی و مقابله با فسادها و نابرابری‌ها را دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ارتباط با مسائل مربوط به مالیات نیز این‌گونه توضیح داد: برنامه ما این است که به سراغ جمعیتی برویم که اصلا مالیات نداده‌اند که ابتدا باید آن‌ها شناسایی شوند.

در این دیدار دانشجویان به بیان سوالات و مسائل مختلف پرداخته و دکتر خاندوزی طی سخنانی به آنان پاسخ داد.

 

photo_2023-12-06_17-20-01

 

photo_2023-12-06_19-32-17

 

photo_2023-12-06_19-31-38

 

photo_2023-12-06_19-32-29

 

photo_2023-12-06_17-38-55

 

photo_2023-12-06_17-20-05

 

IMG_9270.JPG

 

khan3

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه