برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشکده دامپزشکی

ارسال شده در تاریخ :

مراسم تکریم دکتر محسن ملکی و معارفه دکتر عباس پرهام به عنوان رئیس دانشکده دامپزشکی، روز یکشنبه 29 بهمن‌ماه 1402 با حضور دکتر مسعود میرزائی شهرابی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر ایمانی مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از مدیران و کارشناسان دانشگاه در دانشکده دامپزشکی برگزار شد.

دکتر میرزائی ضمن تشکر از زحمات دکتر ملکی و تبریک به دکتر پرهام گفت: برای رسیدن به مدیریت مطلوب، باید از اساتید باتجربه و همچنین اساتید جوان و خلاق استفاده کرد.

وی اهداف جدید دانشگاه در راستای مردمی‌سازی علمی را این‌گونه توضیح داد: در تلاش هستیم تا دانشگاه در جامعه نقش‌آفرینی کند و در پروژه‌های مختلف شهری حضور داشته باشد که این یکی از کارهای مهم دانشگاه است اما تا امروز نسبت به آن غافل بوده‌ایم.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به شعار دانشگاه و حرکت به سمت تمدن‌سازی اسلامی تأکید کرد: برای دستیابی به این هدف لازم است در کنار رشد علمی که بسیار در آن موفق هستیم، رشد اقتصادی را مدنظر قرار دهیم و به ارتقای اقتصاد دانش‌بنیان و برپایی دانشگاه نسل چهارم توجه ویژه داشته باشیم. همچنین از توانمندی و ظرفیت اساتید و دانشجویان دانشگاه نهایت بهره‌وری را داشته باشیم.

دکتر میرزائی با توجه به نقش مهم هیئت علمی در جامعه اضافه کرد: به عنوان قشر مهم جامعه باید نسبت به اخبار و حوادث آگاه و مطلع باشیم و در تمام اتفاقات در صف اول بایستیم.

در ادامه دکتر ایمانی مقدم بیان کرد: باید از فرصت‌هایی که خداوند برای عبادت و خدمت به خلق در اختیار ما قرار می‌دهد نهایت استفاده را ببریم.

وی از زحمات دکتر ملکی به عنوان انسانی خلاق، با تجربه و متین، کمال تشکر را داشت و افزود: امیدوارم دکتر پرهام که بسیار باانگیزه هستند به اهداف مدیریتی خود برسند.

دکتر ایمانی مقدم همچنین با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات ادامه داد: مقدرات کشور در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در روز انتخابات شکل می‌گیرد لذا شرکت در انتخابات برای دانشگاهیان عالم، امری ضروری است.

دکتر ملکی رئیس سابق دانشکده دامپزشکی اشاره کرد: با توجه به کمبود دوره‌های تحصیلات تکمیلی در سال‌های ابتدای تأسیس دانشکده، یکی از اهداف دانشکده از ابتدا این بود که بتواند با انجام اقدامات لازم، دوره‌های تحصیلات تکمیلی را افزایش دهد؛ به همین خاطر تلاش کردیم اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم و به موفقیت‌های خوبی رسیدیم.

وی با توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه پژوهشی وجود دارد، افزود: با تمام موانع و مشکلات، بر آن بودیم که فعالیت‌های پژوهشی را به نحو احسن انجام دهیم.

دکتر عباس پرهام ضمن خوشامدگویی و تبریک اعیاد گفت: بابت تلاش‌ها و زحمات رئیس پیشین دانشکده، کمال تشکر را دارم و لازم است اشاره کنم که دکتر ملکی در زمینه اخلاقی، علمی و مدیریتی، استاد و الگوی من هستند و ضروری است برای مدیریت بهتر و کارآمدتر از تجربیاتشان استفاده کنم.

وی افزود: برای انجام بهتر وظایف مدیریتی به یاری اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشکده دامپزشکی احتیاج دارم و این مهم جز با یاری همه دست‌اندرکاران صورت نخواهد گرفت.

دکتر پرهام اشاره کرد: دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، جزء دانشکده‌های خوب و مطرح در ایران است و در پی شعار کلی دانشگاه یعنی حرکت به سمت دانشگاه تمدن محور، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی برنامه‌های دانشکده به منظور ارتباط با بخش‌های اجرایی و تخصصی را ضروری قلمداد کرد و افزود: امید است با همکاری و هم‌اندیشی با اساتید بتوانیم مسیری که دیگران تا این‌جا پیموده‌اند را ادامه دهیم و در راستای ارتقای دانشگاه قدم برداریم.

دکتر پرهام در پایان سخنان خود، از حسن اعتماد دکتر میرزائی و واگذاری این مسئولیت قدردانی کرد.


در پایان مراسم دکتر میرزائی با اهدای لوح از زحمات رئیس پیشین دانشکده دامپزشکی تقدیر به عمل آورد و حکم انتصاب را به دکتر پرهام اهدا و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

p1

p22

p2

p3

p4

p5

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه