برگزاری آیین آغاز سال نو و دیدار نوروزی خانواده دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم آغاز سال نو و دیدار نوروزی خانواده دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر مسعود میرزائی شهرابی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، هیئت رئیسه دانشگاه، جمعی از رؤسای دانشکده‌ها، مدیران و همکاران دانشگاهی روز شنبه 18 فروردین‌ماه 1403 در مقابل سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر میرزائی ضمن تبریک حلول بهار قرآن و بهار طبیعت گفت: امیدوارم در سال ۱۴۰۳ توفیقات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی متوجه ایران اسلامی عزیز باشد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با عرض تسلیت شهادت ۷ تن از سرداران ایرانی و با توجه به حملات رژیم غاصب اسرائیل افرود: مردم فلسطین، درس صبر، توکل به خدا و غیرت را به کل دنیا مخابره کردند. آن‌ها باعث شدند ادعاهای پوشالی اسرائیل فرو بریزد تا به زودی شاهد به زانو در آمدن رژیم اسرائیل باشیم.

دکتر میرزائی اشاره کرد: ما در دانشگاه فردوسی مشهد به منظور همدردی با مردم عزیز فلسطین، پرچم این کشور را در رسمی‌ترین قسمت دانشگاه به اهتزاز درآوردیم و در کنار آن قصد داریم با بورسیه دانشجویان فلسطینی در بالابردن توان علمی آن‌ها نقش مؤثر داشته باشیم.

دکتر میرزائی رکن مهم موفقیت را نیروی انسانی معرفی کرد و در این زمینه توضیح داد: تمام حقوق مربوط به نیروهای انسانی را پرداخت کرده‌ایم و باقی‌مانده آن را نیز در اسرع وقت پرداخت خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه در ادامه اهم کارهای صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ را به شرح ذیل بیان کرد:

-در حوزه معاونت آموزشی، اعطای ۷۱۷ پایه تشویقی به اعضای هیئت علمی، اعطای ۳۱۳ پایه آموزشی به اعضای هیئت علمی ایثارگر، بررسی پرونده‌های متقاضی ارتقا، به روز نمودن و بررسی پرونده‌های جذب دانشگاه که این فعالیت‌ها با همکاری دکتر امین‌خندقی معاون آموزشی دانشگاه صورت گرفت.

-در حوزه معاونت فرهنگی اجتماعی و دانشجویی، اولویت به اشتغال‌آفرینی در قالب تأسیس کانون اشتغال‌آفرینی، برگزاری جشنواره حرکت و دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری بازارچه دانشجویی، برگزاری کلاس‌های مهارتی، بسیج کردن امکانات دانشگاه جهت افزایش مشارکت در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲، برگزاری جشن‌های مناسبتی جهت افزایش نشاط دانشجویی، مسابقات خوابگاهی و ورزشی، حمایت و توجه جدی به ازدواج دانشجویی، حضور مستمر در خوابگاه‌ها و کلنگ‌زنی خوابگاه متأهلین که با همت و تلاش‌های دکتر وطن‌دوست معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه تحقق یافت.

-در حوزه ریاست دانشگاه که با همکاری دکتر ضیائی، سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه عملیاتی شد، برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور ۲۳۰ رئیس دانشگاه‌های کشور، پیگیری جلسه با وزیر علوم و مجمع نمایندگان مشهد، برگزاری مراسم جهاد تبیین در راستای انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲، نقد و مناظره در رابطه با انتخابات، راه‌اندازی جلسات اندیشه‌ورزی، برگزاری منظم جلسات شورای دانشگاه، ملاقات حضوری با اساتید، برگزاری جلسات با هیئت رئیسه در دانشکده‌ها

-در حوزه معاونت پژوهش و فناوری، پرداخت پاداش مقالات سال‌های گذشته، تخصیص اعتبار برای تجهیزات آزمایشگاهی، احیای گرنت‌های سوخته سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و تخصیص اعتبار برای تعمیر امکانات آزمایشگاهی که با همکاری دکتر رضوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صورت گرفت.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با توجه به سفارش امام خمینی (ره) درباره‌ی نقش دانشگاه در به سعادت رساندن جامعه و همچنین اهتمام ویژه رهبر معظم انقلاب به دانشگاه‌ها اظهار کرد: برای شکل‌گیری دانشگاه اسلامی خوب، باید اقداماتی صورت بگیرد و این نباید تنها در بیان باشد بلکه باید به برنامه‌ها عمل کرد؛ لذا هیئت رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد خود را موظف می‌داند که برنامه‌های بیان شده را عملی سازد.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها دینی‌سازی علوم است که برای عملیاتی‌سازی آن برنامه‌ریزی‌های تخصصی صورت گرفته است. همچنین دانشگاه قصد دارد که نقش‌آفرینی اجتماعی و ارتباط پویا با دستگاه‌های استانی را افزایش دهد که البته برای دستیابی به این اهداف به کمک‌ رؤسای دانشکده‌ها، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی نیاز داریم.

دکتر میرزائی در پایان سخنان خود، برای رسیدن به اهداف مورد نظر در سال ۱۴۰۳ و کسب موفقیت‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی ابراز امیدواری کرد.

در پایان مراسم نیز، دانشگاهیان با حضور در مزار مطهر شهدای دانشگاه با آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

p1

p2

p3

p4

p5

p6

p7

p9

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه