امضاء تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی میان دانشگاه فردوسی مشهد و صنایع معدنی فولاد سنگان

ارسال شده در تاریخ :

 

روز شنبه دوم دی ماه طی نشستی میان دکتر مسعود میرزائی شهرابی سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر علی امرایی مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان در دانشگاه تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی به امضاء رسید. در این جلسه دکتر امرایی ضمن تبریک انتصاب دکتر میرزائی به ریاست دانشگاه، از آمادگی کامل شرکت فولاد سنگان برای همکاری و هم افزایی بیشتر با دانشگاه فردوسی در موضوعات تحقیقاتی، پژوهشی و فناوری مورد نیاز صنعت فولاد خبر داد.

در این دیدار که در محل دفتر ریاست دانشگاه فردوسی برگزار شد، مدیرعامل فولاد سنگان گفت: هم افزایی و تعامل دانشگاه و صنعت در شرایط حال حاضر می تواند بسیاری از چالش های بخش صنعت را مرتفع نماید و با توجه به روحیه ی جهادی که از آقای دکتر میرزائی سراغ دارم همان طوری که در پارک علم و فناوری خراسان اثبات کردند، قطع و یقین در دانشگاه هم به نتایج مطلوب تری خواهند رسید.

دکتر میرزائی سرپرست دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان که نگاه توسعه ای به شرق کشور داشته و به توانمندی های محققین داخلی باور دارد، گفت امیدواریم بتوانیم از ظرفیت عظیم علمی اساتید دانشگاه فردوسی با تعاملی که با بخش صنعت ایجاد خواهیم نمود، بخش بزرگی از نیازها این صنعت را مرتفع نماییم و این حاصل نخواهد شد مگر اینکه به یکدیگر اعتماد و باور داشته باشیم.

در این جلسه تفاهم نامه ای در جهت حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی که در راستای نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی فولاد سنگان تا سقف ۲۰ میلیارد ریال تعریف شود به امضای مدیرعامل محترم و ریاست محترم دانشگاه رسید.

همچنین مقرر شد مقدمات تفاهم نامه ای جامع توسط مدیر پردیس فناوری صنایع معدنی که در آن نیازهای حال و آینده بخش معدنی و صنایع مربوطه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان لحاظ شده و توانمندی هایی که دانشگاه فردوسی می تواند در اختیار صنعت قرار دهد را آماده تا در آینده نزدیک این تفاهم نامه امضا و رونمایی شود.

هدف از این تفاهم نامه همکاری در پاسخگویی به نیازهای فناوری فولاد سنگان در خصوص بهینه سازی و توسعه خطوط تولید با استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه، همکاری در جهت بکارگیری دانش روز دنیا، همکاری در حوزه بازدید، تولید و ثبت دانش، آموزش و مشاوره های فنی، همکاری در خصوص تعریف و تدوین مقالات پژوهشی و سمینارها، گسترش فرهنگ ارتباط موثر صنعت با دانشگاه، ارتقاء سطح کیفی فرهنگ توسعه دانش بنیان در صنعت فولاد و همکاری مشترکت در خصوص گسترش و تداوم ارتباط های سازمانی بوده است.

 

 

IMG_0895.JPG

 

IMG_0887.JPG

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه