موزه دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح گردید

ارسال شده در تاریخ :

مراسم گشایش موزه دانشگاه فردوسی مشهد عصر امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه 1397 با حضور قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و جمعی از اساتید و چهره های ماندگار دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به این نکته که باید نام و یاد بزرگان دانشگاه که موجب رشد و بالندگی دانشگاه و پرآوازه تر شدن نام دانشگاه فردوسی مشهد شده اند را گرامی داشت، عنوان کرد: افتتاح موزه دانشگاه فردوسی مشهد یکی از آرزوهای دیرینه دانشگاه و دانشگاهیان بوده است که امروز شاهد آن هستیم. وی با اشاره به اینکه موزه دانشگاه فردوسی مشهد هویت این دانشگاه خواهد بود اذعان کرد: در این موزه تاریخچه پرافتخار دانشگاه فردوسی مشهد جمع آوری شده است و محلی خواهد بود که تاریخ دانشگاه نگهداری شود.

دکتر کافی ضمن تشکر از شورای مفاخر دانشگاه فردوسی مشهد از تمامی دانشگاهیان خواست تا به غنای موزه بیافزایند تا این موزه بتواند به خوبی دانشگاه فردوسی مشهد را معرفی نماید و در آینده ای نزدیک شاهد رشد روز افزون دانشگاه و پر آوازه شدن آن در سطح کشور باشیم.

دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم اساتید دانشگاه فردوسی مشهد را منشأ خدمات مؤثر در این دانشگاه و سطح استان دانست و افزود در سالهای گذشته بسیاری از آثار ارزشمند و مفید دانشگاه ها و کشور ثبت نمی شدند و این یک خلاء در سطح ثبت آثار در کشور بود اما به همت مسئولین و دانشگاهیان امروز شاهد آن هستیم که ضمن اینکه آثار دانشگاه ها ثبت می شوند، از بزرگان و چهره های ماندگار دانشگاه ها نیز به پاس خدمات ارزشمند آنان برای دانشگاه و جامعه تقدیر و تشکر می شود که این خود راه را برای حرکت های نوین در سطح کشور فراهم می کند. وی همچنین دانشگاه فردوسی مشهد را پیشگام در طرح های نوین و حرکت های مفید در سطح کشور عنوان نمود و افزود گشایش موزه دانشگاه فردوسی مشهد حرکتی زیبا و عملی پسندیده است که در آینده ای نزدیک شاهد گسترش آن در دیگر دانشگاه ها در سطح کشور خواهیم بود و نمود آثار و ثمرات آن در سطح جامعه پدیدار خواهد شد.

مهندس بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این مراسم با اشاره به اینکه جامعه امروز ما نیازمند حفظ و ثبت آثار و مفاخر می باشد عنوان کرد: اقدام دانشگاه فردوسی مشهد در گشایش و ایجاد موزه آثار مفاخر و اسناد دانشگاه اقدامی تحسین برانگیز و مفید است و دیگر دانشگاه ها نیز باید به سمت حفظ و ثبت آثار ماندگار خود و پاسداشت مقام مفاخر و چهره های ماندگار بروند.

دکتر سلمان ساکت رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم به روند ساخت موزه دانشگاه فردوسی مشهد اشاره کرد و هدف از ایجاد این موزه را حفظ آثار و نمایش آن به عموم دانست و افزود با همت و تلاش های مسئولین دانشگاه فردوسی مشهد امروز شاهد گشایش این موزه هستیم و در آینده خواهیم توانست این آثار را گسترش داده و طبعات آن را در سطح جامعه مشاهده نماییم.

در حاشیه این مراسم از مجموعه آثار هنری با عنوان همزاد رونمایی و از اهداکنندگان اسناد و مدارک و اشیاء به موزه دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر و تشکر به عمل آمد

ارسال کننده خبر : الهی نژاد

830014

830015

830016

830017

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه