مراسم بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم بزرگداشت روز ملی بسیج اساتید و شهادت دکتر مصطفی چمران روز چهارشنبه 1 تیرماه 1401 با حضور حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، دکتر ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر مجتبی بذرافشان مقدم رئیس سازمان بسیج اساتید استان، دکتر رضائی رکن آبادی مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه و جمعی از اساتید بسیجی خراسان رضوی در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج خراسان رضوی، حسین اکبری در این مراسم با اشاره به اینکه موضوع فلسطین همواره مورد تأکید امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: از ابتدای اشغال فلسطین؛ به معنای دیگر جهان اسلام اشغال شد، آن هم دینی که قرار بود نجات‌دهنده بشریت باشد اما متأسفانه شرایط به نوع دیگری رقم خورد که این مهم محقق نشود.

وی با بیان اینکه فلسطین به نقطه‌ای تبدیل شده بود که غربی‌ها برای تضعیف اسلام بر آن تمرکز داشتند، ابراز داشت: امام خمینی (ره) همواره به این موضوع نگاه عمیق و قرآنی داشتند و همین باعث شد تا شاگردان ایشان مثل شهید چمران وارد میدان مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی شده و به کمک مردم فلسطین بشتابند.

سفیر سابق ایران در لیبی تصریح کرد: همزمان با چنین اتفاقی؛ امام موسی صدر به‌همراه شهید چمران وارد یک جامعه‌ای در لبنان می‌شوند که در آن شیعیان در یک وضعیت اسفناکی به سر می‌بردند اما این دو شیعیان لبنان را آموزش داده و سازماندهی می‌کنند.

اکبری با بیان اینکه متأسفانه اسرائیل به وسیله ترفند مذاکره توانست زمان بخرد و بخش‌های مختلف جهان اسلام از جمله لبنان را به اشغال خود دربیاورد، گفت: علما و اندیشمندان جهان اسلام پس از شکست‌های متعدد بدین نتیجه رسیدند که در زمینه مقاومت یک تئوری‌پردازی جدیدی در جهان اسلام شکل بگیرد. در این زمینه امام خمینی (ره) بحث استضعاف در مقابل استکبار را بر اساس آموزه‌های قرآنی مطرح کردند. بدین معنا که طبق وعده خداوند مستضعفان وارثان زمین خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه جریان مقابل استکبار، تکیه بر اراده الهی داشته و دارد؛ یادآور شد: تصور عموم جامعه این است که ایران کمک‌ها و مبالغ سنگینی به بحث فلسطین دارد در حالیکه اصلا چنین نیست و کمک‌های ایران به فلسطین در مقابل کمک‌های استکبار به اسرائیل، هیچ است. حضرت امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه مقاومت راه حل مشکل فلسطین است برای مبارزان فلسطینی خط‌مشی را ترسیم کردند که یاریگر آنها در تمام مراحل مبارزه بود.

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره تأثیرات پیروزی حزب‌الله لبنان بر جریانات مقاومت فلسطینی بیان داشت: بعد از پیروزی جریان مقاومت اسلامی لبنان در عقب راندن اسرائیل از مرزهای لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی؛ در فلسطین نیز جریان‌های مقاومت نظیر حماس و جهاد اسلامی هم وارد میدان شدند و روی پای خود ایستادند در حالی که قبلاً امید فلسطینی‌ها به جامع بین‌المللی نظیر سازمان ملل متحد بود.

p1

p2

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه