مراسم آئین آغاز سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم شروع سال تحصیلی 1400-1399 با حضور دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، هیأت رئیسه دانشگاه، جمعی از رؤسای دانشکده ها، مدیران و همکاران دانشگاهی در روز شنبه 29 شهریور ماه 1399 مقابل سازمان مرکزی برگزار شد.

در این مراسم دکتر کافی ضمن تبریک شروع سال تحصیلی جدید و خوش آمدگویی به دانشجویان جدیدالورود گفت: به دلیل شرایط خاصی که امروز در جامعه وجود دارد ما باید شاهد تعداد هرچه کمتر افراد در اماکن عمومی همانند دانشگاه باشیم و مراسم امروز نیز نماد محدودیت این روزهای اجتماع است.

رئیس دانشگاه ادامه داد: دانشگاه یک مرکز آموزش عالی به معنای اینکه فقط دانشجو و دانش آموخته تربیت کند نیست بلکه این روزها دانشگاه ها به ویژه دانشگاه بزرگی همچون دانشگاه فردوسی مشهد، وظایف سنگینی بر عهده دارند و علاوه بر تولید دانش نقش مهمی در مسئولیت پذیری اجتماعی و حل مشکلات جامعه ایفا می کنند. امروزه که جامعه جهانی به ویژه کشور ما دچار مشکل است دانشگاه فردوسی مشهد که بزرگ ترین مرکز علمی شرق کشور است، باید بیشتر در جامعه حضور داشته باشد و در جهت حل مشکلات جامعه تلاش کند.

دکتر کافی در پایان مراسم برای همه مردم جهان و ایران به ویژه خانواده بزرگ دانشگاه فردوسی مشهد آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

در ادامه مراسم حجت الاسلام حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید گفت: امسال دانشگاه فردوسی مشهد با وجود همه محدودیت ها توانسته است همه مراسمات را اگرچه بصورت مجازی برگزار کند و امیدواریم که بتوانیم این رسالت را ادامه دهیم. وی افزود کوچک ترین کاری که می توان در اوضاع نه چندان خوب جامعه انجام داد، کمک کردن است و از اساتید و همه دانشگاهیان خواست تا آرامش را به جامعه منتقل کنند.

دکتر رضا پیش قدم معاون آموزشی دانشگاه نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: ما در نیمسال گذشته چالش هایی را داشتیم که با تلاش همکاران سعی کردیم امکانات خوبی را برای نیمسال پیشرو آماده کنیم. این امکانات شامل تقویت زیرساخت ها، بروز شدن نرم افزارها، بیشتر شدن نظارت ها است و تمام کلاس ها به صورت وبینار برگزار می شود. وی در پایان خواستار وجود مثلث آموزشی یعنی ارزش، مهارت و دانش در فضای مجازی شد.  

99062904

99062905

 

99062907

99062908

99062909

99062906

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه