شهردار مشهد از دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کرد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، مهندس تقی زاده خامسی شهردار مشهد روز سه‌شنبه سوم بهمن 1396 از مرکز توسعه فناوری‌های پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز زمین‌لرزه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کرد.

شهردار مشهد پس‌ازاین دو مرکز در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد در نشستی با هیئت‌رئیسه دانشگاه مذاکراتی پیرامون همکاری دانشگاه فردوسی مشهد با شهرداری انجام داد.

در این نشست دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه، ضمن خیرمقدم گفت: دانشگاه فردوسی مشهد امروز با دانشگاه سال‌های گذشته تفاوت دارد و باورها و دیدگاه‌ها در آن دگرگون‌شده است. آموزش، پژوهش و فناوری و کارآفرینی زمانی کارآمد است که در خدمت جامعه باشد.

وی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد تلاش می‌کند تا سهم خراسان را در عرصه علم در جهان ادا کند. دانشگاه آمادگی دارد تا در حوزه نوآوری و شکوفایی، پژوهشکده‌های خود را در خدمت برنامه‌های شهرداری قرار دهد و می‌تواند به‌عنوان شریک استراتژیک شهرداری در کلیه برنامه‌ها قرار گیرد.

دکتر کافی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم شهری دانش‌بنیان داشته باشیم و دانشگاه فردوسی مشهد تلاش می‌کند به‌عنوان هسته آن فعالیت کند.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری به‌منظور برقراری ارتباط منظم و سازمان‌یافته و بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی پژوهشی، مشاوره‌ای و فناوری بین دانشگاه فردوسی مشهد و شهرداری مشهد امضا شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه دانشگاه فردوسی مشهد و شهرداری متعهد می‌شوند تلاش خود را در جهت گسترش توان علمی در حل مشکلات و معضلات علمی – تحقیقاتی، کاهش خط پذیری و مدیریت بلایا، توسعه شهری و نیل به خوداتکایی ملی مبذول نمایند.

 

خبرنگار: یعقوب پور

811216

811214

811217

811218

811219

آخرین اخبار