سخن دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه با دانشجویان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو

ارسال شده در تاریخ :

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به مناسبت فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو در پیامی این روز را به دانشجویان دانشگاه تبریک گفت.

متن سخن دکتر کافی به شرح زیر می باشد:

دانشجویان عزیز دانشگاه فردوسی مشهد  روزتان گرامی باد

بدون شکّ، جنبش دانشجویی و جایگاه پر افتخار دانشجویان در ایران، مرهون مجاهدت و فداکاری دانشجویان گرانقدری است که با خون خود نهال استقلال طلبی و استکبار ستیزی را آبیاری کردند. آن نهال امروز به درختی تنومند و استوار تبدیل شده  و به دست همه دانشجویان و دانشگاهیان عزیزان سپرده شده است که آبیاری و تیمار آن بر دوش تک تک دانشجویان برومند این مرز و بو م است.

16 آذر، روز دانشجو فرصتی است که نقش برجسته و پررنگ دانشجویان، این قشر عظیم و سرنوشت ساز را در جامعه یادآورشویم و یادمان نرود که آن ها همواره در جهت دفاع از کیان کشور و شکوفایی ایران بزرگ تلاش کرده اند، چرا که این قشر تاثیرگذار در فرهنگ و کارآمدی همه جانبه‌ یک ملت، نه در یک روز از تقویم که در لحظه لحظه‌ حیات جامعه، حضوری ملموس و مؤثر دارند. دانشجو به عنوان دیده‌بان همیشه بیدار جامعه، با آگاهی از این رسالت بزرگ، همواره اتفاقات پیرامون خود را سنجیده و ریزبینانه رصد می‌کند و با ترازوی نقدی که مبتنی بر اعتدال و انصاف است فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه را برای دیگران بازگو می نماید.

اگرچه از شهادت دانشجویان شهید مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا سال ها می گذرد، اما هنوز طراوت آرمان خواهی، نقد و پرسشگری بر فضای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حاکم است. بدون شک، لازمه نقد و پرسشگری، صیانت از آزادی بیان، حمایت از آزاداندیشی و فراهم آوردن زمینه های مشارکت دانشجویان و فرهیختگان در تغییرات و اصلاحات ساختاری جامعه است.

روز دانشجو را به عنوان نماد آزادگی و استکبار ستیزی دانشجویان به تمام دانشجویان فهیم دانشگاه فردوسی مشهد تبریک عرض می کنم و توفیقات روزافزون دانشجویان عزیز را در همه امور فردی و اجتماعی بویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی واجتماعی از خداوند متعال خواستارم.

محمد کافی

رئیس دانشگاه

DrKafiDaneshjoo

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه