دیدار مدیر آزمایشگاه موسسه ملی سلامت و تحقیقات پزشکی فرانسه با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

پروفسور فابریک والوا مدیر آزمایشگاه موسسه ملی سلامت و تحقیقات پزشکی فرانسه، استاد برجسته و معاون پیشین دانشگاه UPJV   با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه و تعدادی از اعضاء هیأت علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه برگزار شد دکتر صفایی به جایگاه ممتاز علمی پروفسور والوا در سطح بین‌الملل در حوزه‌های آموزش و درمان کودکان اشاره کرد و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های علمی توسط پروفسور والوا در دانشگاه فردوسی مشهد و اعضاء بخش تشخیص و درمان بخش اعصاب کودکان در بیمارستان قائم مشهد را از جمله همکاری‌های ایشان با دانشگاه فردوسی مشهد نام برد و از دعوت ایشان از سوی مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه برای تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد طی سال تحصیلی جدید خبر داد.

دکتر کافی با قدردانی از همکاری‌های پروفسور والوا با دانشگاه فردوسی مشهد و نهایی کردن متن تفاهم‌نامه میان دو دانشگاه توسط ایشان ابراز امیدواری کرد که پس از امضاء این تفاهم‌نامه همکاری‌های میان دو دانشگاه در ابعاد دیگر نیز گسترش یابد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بنیادین دانستن دعوت از استادن برجسته جهانی به دانشگاه فردوسی مشهد برای تدریس و دیگر فعالیت‌های آموزشی و پژهشی ابراز اطمینان کرد حضور پروفسور والوا در گروه مهندسی پزشکی به ارتقاء سطح علمی و پژوهشی استادان و دانشجویان آن گروه ختم شود. در این دیدار پروفسور والوا با تشکر از دانشگاه فردوسی مشهد و مدیریت بین‌الملل دانشگاه برای دعوت ایشان به دانشگاه فردوسی مشهد اعلام آمادگی کرد که دانش و تجربیات خویش را در اختیار دانشجویان و استادان دانشگاه فردوسی مشهد قرار دهد.

همچنین در روز سه شنبه  22 خرداد ماه 1397 دکتر مهدی امین رضوی استاد برجسته فلسفه دانشگاه مری واشنگتن و مدیر مطالعات آسیایی آن دانشگاه در دفتر دکتر کافی حضور یافت و با ایشان دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار که دکتر محمدجعفر یاحقی مدیر قطب علمی فردوسی شناسی دانشگاه و دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز حضور داشتند، دکتر یاحقی، دکتر امین رضوی را از افتخارات ایرانیان خارج از کشور معرفی کرد که آثار برجسته‌ای در حوزه‌های فلسفه و عرفان تطبیقی تألیف کرده است. ایشان بر آمادگی همکاری علمی مرکز مطالعات آسیای میانه دانشگاه فردوسی مشهد با بخش مطالعات آسیایی دانشگاه مری واشنگتن تأکید کردند.

دکتر کافی در این دیدار از دکتر امین رضوی برای ارائه سخنرانی‌ها و راهنمایی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در طی سفرهای شخصی سالیانه شان به مشهد قدردانی کرد و این رفتار را نشانه دلبستگی ایشان به کشور و شهر محل تولدشان دانست. دکتر کافی درهای دانشگاه فردوسی مشهد را برای استادن برجسته‌ای چون دکتر امین رضوی گشوده دانست و آمادگی بخش مدیریت بین‌الملل دانشگاه را برای هرگونه همکاری علمی پژوهشی اعلام کرد.

لازم به ذکر است  نشستی نیز با حضور دکتر رئیسیان رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه  و دکتر امین رضوی برگزار شد که  پس از گفتگوهای طرفین بنا شد از سال جدید تحصیلی به دعوت مدیریت بین‌الملل دانشگاه دکتر امین رضوی واحدهایی را در مقطع دکتری رشته عرفان و ادیان و نیز راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه دکتری و برگزاری دو کارگاه ملی و بین‌المللی در سال آینده در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار کند.

دکتر امین رضوی در این دیدارها علاقه‌ و دلبستگی خود را به ایران و شهر مشهد بیان کرد و کمک به ارتقای سطح علم و دانش در دانشگاه فردوسی مشهد را وظیفه ملی خود دانست و تأکید کرد با همه محدودیت‌های موجود میان روابط کشور آمریکا و ایران آمادگی تدریس و راهنمایی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد را دارد.

840161

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه