دیدار سفیر ایتالیا با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد آقای جوزپپه پررونه (Giuseppe Perrone) سفیر کشور ایتالیا و هیأت همراه روز چهارشنبه 1 آبان 1398 با حضور در دانشگاه با دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کردند.

در این دیدار که از ساعت 12:30 تا 13:10 به طول انجامید، ابتدا سفیر ایتالیا درباره اهمیت شهر مشهد در جایگاه دومین شهر مهم ایران و ظرفیت‌های مختلف این شهر از جمله در بخش‌های علمی و دانشگاهی سخن گفت. وی با اشاره به تعداد زیاد دانشجویان ایرانی در کشور ایتالیا عنوان داشت:  دومین کشور از نظر تعداد دانشجوی خارجی در ایتالیا کشور ایران است. سپس دکتر کافی به جایگاه برتر علمی ایران در سطح منطقه و جهان اشاره کرد و برخی از موفقیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد در عرصه‌های بین‌المللی از جمله حضور 2100 دانشجو و زبان آموز خارجی از 31 کشور جهان بیان کرد. دکتر کافی روابط علمی ـ بین‌المللی را پایدارترین روابط میان کشورها تلقی کرد و ابراز امیدواری کرد مشکلات گسترش روابط علمی با کشور ایتالیا کاسته شود. وی به امضاء هفت تفاهم‌نامه همکاری با هفت دانشگاه مهم ایتالیا اشاره کرد و حضور استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در برنامه‌هایی همچون فرصت مطالعاتی، همایش و دوره‌های آموزشی و پژوهشی مشترک در ایتالیا و نیز حضور استادان و دانشجویان دانشگاه‌های ایتالیا خصوصاَ در دانشگاه فردوسی مشهد و نیز برای دوره‌های زبان آموزی را مناسب تلقی کرد که باید گسترش نیز یابد. رئیس دانشگاه با برنامه جشن فرهنگ ملل از تاریخ 14 تا 16 آذرماه سال جاری در دانشگاه فردوسی مشهد خواستار همکاری سفارت ایتالیا در برپایی غرفه ایتالیا در این برنامه شد. دکتر قبول نیز با بیان مشکلات صدور ویزا برای استادان و دانشجویان دانشگاه، به معرفی دوره‌های تابستانی و زمستانی زبان فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد پرداخت و آمادگی دانشگاه برای پذیرش بیش از پیش دانشجویان ایتالیایی را اعلام کرد.

  دکتر عادل سپهر مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد نیز به معرفی برخی از ظرفیت‌های دانشگاه خصوصاَ در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی پرداخت و با توجه به مرکزیت FAO در ایتالیا به گسترش روابط علمی – بین المللی در این عرصه یادآور شد.

در این برنامه نیز ویدئوکلیپی از دوره‌های تابستانی زبان فارسی و تفاهم‌نامه‌های همکاری با دانشگاه‌های ایتالیا پخش شد.

98080102

 

 

 

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه