دیدار رئیس دانشگاه نذر الاسلام بنگلادش با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

دکترمصطفی رحمان، رئیس دانشگاه نذر الاسلام بنگلادش روز سه شنبه 19 آذر ماه 1398 با دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی نیز حضور داشت. دکتر کافی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و بنگلادش و با برشمردن پتانسیل های بالای شهر مشهد از جهات زیارتی، سیاحتی، دانشگاهی و همچنین امکانات مناسب دانشگاه فردوسی مشهد برای دانشجویان خارجی، بر گسترش روابط علمی و دانشگاهی میان دو کشور تاکید کرد و یادگیری زبان فارسی را نقطه آغاز این روابط دانست. رئیس دانشگاه فردوسی مشهدآمادگی میزبانی دانشگاه از هیأت های دانشگاهی کشور بنگلادش را اعلام کرد. وی دیپلماسی علمی را یکی از راه های گسترش روابط دو ملت عنوان کرد. در ادامه این دیدار، دکتر احسان قبول، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی ضمن معرفی فعالیت‌های بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد و روند آموزش زبان فارسی در این دانشگاه  بر همکاری‌های دو جانبه دانشگاه فردوسی و دانشگاه‌های بنگلادش تاکید کرد. وی ضمن معرفی دوره های تابستانی و زمستانی مرکزآموزش زبان فارسی دانشگاه، ابراز امیدواری کرد زمینه های همکاری از جمله تبادل دانشجو، اعزام استادان و برگزاری کنفرانس های علمی بین دو دانشگاه بیشتر شود.

دکتر مصطفی رحمان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه فردوسی مشهد، خواستار گسترش همکاری ها و برگزاری برنامه های مشترک میان دو دانشگاه شد. وی با اشاره به ترجمه رباعیات خیام و  اشعارحافظ به زبان بنگالی ابراز تمایل کرد که دیگر آثار نیز به این زبان ترجمه بشود. رئیس دانشگاه نذر الاسلام، این کتاب را به دکتر محمد کافی اهداء کرد.

در ادامه این دیدارها، رئیس دانشگاه نذر الاسلام بنگلادش ضمن حضور در مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر محمد تقوی، رئیس مرکز فردوسی دیدار کرد. دکتر محمد تقوی ضمن معرفی مرکز فردوسی، آمادگی  این مرکز را برای همکاری در خصوص اعزام مدرس به این دانشگاه و برگزاری کارگاه‌های دانش افزایی برای مدرسان دانشگاه نذرالاسلام بنگلادش را اعلام کرد. دکتر مصطفی رحمان از کلاس‌های مرکز فردوسی و امکانات این مرکز بازدید کرد. بازدید از اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی و دیدار با دکتر زینب موذن زاده، رئیس اداره دانشجویان بین الملل، بازدید از موزه مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد و مرکز فناوریهای پیشرفته دانشگاه از دیگر برنامه‌های رئیس دانشگاه نذرالاسلام بنگلادش بود.

98092002.JPG

98092003

98092004

98092005

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه