دیدار رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با دکتر سید محسن فاطمی مدرس دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد،  دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه روز چهارشنبه  14 شهریورماه 97 با دکتر سید محسن فاطمی دیدار نمود.

 در این دیدار دکتر کافی با ابراز خرسندی از موافقت دکتر فاطمی برای حضور یک‌ساله در دانشگاه فردوسی مشهد، درهای این دانشگاه را به روی متخصصان و نخبگان ایرانی خارج کشور گشوده معرفی کرد و حضور این افراد ازجمله دکتر فاطمی را به بین‌المللی شدن دانشگاه و ارتباط با دانشگاه‌های معتبر و پیشرفته دنیا مؤثر دانست.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تشکر از دکتر فاطمی برای پذیرفتن مدیریت میز روابط بین‌الملل دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه‌ها و نهادهای پژوهشی آمریکای شمالی این حوزه را نهاد اصلی معتبرترین دانشگاه‌های جهان و تولید دانش بیان کرد و ابراز امیدواری کرد با حضور دکتر فاطمی که سابقه طولانی تحصیل و تدریس در دانشگاه‌های این حوزه داشته، شاهد تحولی در این عرصه باشیم.

در این دیدار که دکتر احسان قبول مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه و دکتر کارشکی رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی حضور داشتند دکتر فاطمی حضور در دانشگاه فردوسی مشهد را فرصت مغتنمی برای انتقال دانش و تجربیات خود به دانشجویان ایرانی دانست و با معرفی برخی از آثار جدید خود که توسط انتشارات معتبر راتلج و اسپرینگر چاپ‌شده است ابراز امیدواری کرد بتواند در طی اقامت  خود در مشهد و همکاری با دانشکده‌های علوم تربیتی و ادبیات بتواند زمینه‌ساز درخواست‌های رئیس دانشگاه از وی بشود.

دکتر قبول نیز با تشکر از همکاری‌های مؤثر دکتر فاطمی با مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه، تدریس رسمی 2 استاد نخبه ایرانی از دانشگاه‌های آمریکا و 7 استاد معتبر از دانشگاه‌های مهم اروپا و جهان در نیم سال آینده را ازجمله نتایج برنامه‌های این مدیریت برای افزایش تعداد استادان بین‌المللی در دانشگاه معرفی کرد که جذب دکتر فاطمی در راستای تحقق این هدف بوده است. دکتر کارشکی نیز دکتر فاطمی را افراد برجسته بین‌المللی در حوزه روان‌شناسی معرفی کرد و با اشاره به تدریس موفق ایشان در این دانشکده ابراز امیدواری کرد حضور ایشان در دانشکده علوم تربیتی بسترساز عرصه‌های جدید دانش و روابط بین‌الملل در آن دانشکده برای استادان و دانشجویان بشود.

یادآور می‌شود دکتر سید محسن فاطمی سابقه طولانی‌مدت تدریس در دانشگاه‌های هاروارد آمریکا و بریتیش کلمبیای کانادا دارد و از مردادماه امسال با حکم رئیس دانشگاه به‌صورت رسمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد و مدیر میز آمریکای شمالی شده است.

840426

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه