دو آزمون TELP و شامل در روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت با رعایت پروتکل های بهداشتی با موفقیت در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

ارسال شده در تاریخ :

در پی شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون‌های زبان مقطع دکتری و با توجه به مختل شدن فرآیند فارغ التحصیلی و دفاع از پیشنهاده دانشجویان دکتری، مقرر گردید آزمون‌های بسندگی زبان عربی- شامل (شهادة الاختبار للملکات اللغویة العربیة) و زبان انگلیسی TELP (Test of English Language Proficiency) با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برای حداقل یک بار در 6 ماهه اول سال برگزار شود. 

بر اساس مصوبات شورای مدیران معاونت آموزشی دانشگاه، مقرر شد دو آزمون “TELP” و “شامل” برای دانشجویان دکتری دانشگاه فردوسی که در شرف دفاع پایان نامه و یا فرم پیشنهاده می‌باشند، تا پیش از ماه مبارک رمضان برگزار شود. 

بر این اساس آزمون‌های مزبور در روزهای چهارشنبه 3 و پنجشنبه 4 اردیبهشت در 4 نوبت و با فاصله زمانی در بین هر نوبت جهت ضدعفونی سیستم‌ها و با حفظ فاصله اجتماعی برگزار شد.

برای پوشش دادن بیشترین تعداد متقاضیان ابتدا از دانشجویان خواسته شد که به وسیله پیامک اقدام به خوداظهاری و اعلام آمادگی جهت شرکت در آزمون نمایند. سپس بر اساس تعداد مزبور، برگزاری 3 نوبت آزمون TELP و یک نوبت آزمون شامل در دستور کار قرار گرفت و لینک‌های ثبت نام فعال شد. فعال شدن لینک‌های ثبت نام از طریق پیامک، سایت کالج دانشگاه، کانال کالج و کانال دانشگاه و همچنین پرتال کلیه دانشجویان دکتری اطلاع رسانی شد.

به منظور اطمینان از سلامت برگزاری، امور اجرایی آزمون به استحضار مسئول محترم مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، دکتر فروزان پاسالار، رسید و کارشناسان برگزار کننده آزمون با توجه به راهنمایی‌های ایشان کلیه تذکرات بهداشتی را در فرآیند برگزاری آزمون لحاظ نمودند.

بر این اساس سایت دانشکده علوم با توجه به فضای باز و تعداد بیشتر سیستم‌ها به عنوان محل برگزاری آزمون‌ها انتخاب و در طی برگزاری آزمون کلیه پنجره‌های سایت به منظور جریان هوای تازه باز نگه داشته شد. همچنین:

✅ شرکت کلیه داوطلبان و عوامل اجرایی با ماسک و دستکش الزامی شد.

✅ شیلد صورت برای عوامل اجرایی تهیه شد تا بتوانند به صورت مناسب و کم خطر پاسخگوی سوالات داوطلبان باشند.

✅ کلیه سیستم ها، هدفون‌ها و مکان برگزاری قبل و در فاصله بین دو آزمون با مواد بهداشتی ضدعفونی شد.

✅ با توجه به لزوم حفظ فاصله اجتماعی سیستم ها با فاصله مناسب برای داوطلبان آماده شدند، همچنین در بدو ورود داوطلبان با فاصله گذاری مناسب وارد سایت محل برگزاری شدند.

✅ برای کلیه داوطلبان پد الکلی تهیه و در اختیار ایشان قرار گرفت. همچنین ماسک و دستکش اضافه تهیه شد تا در صورت نیاز استفاده شود.

✅ داوطلبان پیش از ورود تب سنجی شدند.

✅ بسته بندی مناسب برای تلفن‌های همراه داوطلبان تهیه شد و هر فرد شخصا نسبت به قراردادن تلفن خود در بسته مناسب و تحویل به بخش امانات اقدام ‌نمود. 

✅ پذیرایی معمول از فرآیند برگزاری حذف و به داوطلبان اطلاع داده شد که در صورت نیاز بطری آب شخصی و تغذیه مناسب به همراه داشته باشند.

✅ فرآیند اخذ اثر انگشت، با اطلاع حراست دانشگاه حذف و فقط به اخذ امضا داوطلبان به منظور حضور و غیاب ایشان بسنده شد. همچنین از کلیه داوطلبان خواسته شد که خودکار شخصی به همراه داشته باشند تا برای امضا نیاز به استفاده از خودکار عمومی نباشد.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه