ارسال شده در تاریخ :

در پی شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون‌های زبان مقطع دکتری و با توجه به مختل شدن فرآیند فارغ التحصیلی و دفاع از پیشنهاده دانشجویان دکتری، مقرر گردید آزمون‌های بسندگی زبان عربی- شامل (شهادة الاختبار للملکات اللغویة العربیة) و زبان انگلیسی TELP (Test of English Language Proficiency) با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی برای حداقل یک بار در 6 ماهه اول سال برگزار شود. 

بر اساس مصوبات شورای مدیران معاونت آموزشی دانشگاه، مقرر شد دو آزمون “TELP” و “شامل” برای دانشجویان دکتری دانشگاه فردوسی که در شرف دفاع پایان نامه و یا فرم پیشنهاده می‌باشند، تا پیش از ماه مبارک رمضان برگزار شود. 

بر این اساس آزمون‌های مزبور در روزهای چهارشنبه 3 و پنجشنبه 4 اردیبهشت در 4 نوبت و با فاصله زمانی در بین هر نوبت جهت ضدعفونی سیستم‌ها و با حفظ فاصله اجتماعی برگزار شد.

برای پوشش دادن بیشترین تعداد متقاضیان ابتدا از دانشجویان خواسته شد که به وسیله پیامک اقدام به خوداظهاری و اعلام آمادگی جهت شرکت در آزمون نمایند. سپس بر اساس تعداد مزبور، برگزاری 3 نوبت آزمون TELP و یک نوبت آزمون شامل در دستور کار قرار گرفت و لینک‌های ثبت نام فعال شد. فعال شدن لینک‌های ثبت نام از طریق پیامک، سایت کالج دانشگاه، کانال کالج و کانال دانشگاه و همچنین پرتال کلیه دانشجویان دکتری اطلاع رسانی شد.

به منظور اطمینان از سلامت برگزاری، امور اجرایی آزمون به استحضار مسئول محترم مرکز بهداشت و درمان دانشگاه، دکتر فروزان پاسالار، رسید و کارشناسان برگزار کننده آزمون با توجه به راهنمایی‌های ایشان کلیه تذکرات بهداشتی را در فرآیند برگزاری آزمون لحاظ نمودند.

بر این اساس سایت دانشکده علوم با توجه به فضای باز و تعداد بیشتر سیستم‌ها به عنوان محل برگزاری آزمون‌ها انتخاب و در طی برگزاری آزمون کلیه پنجره‌های سایت به منظور جریان هوای تازه باز نگه داشته شد. همچنین:

✅ شرکت کلیه داوطلبان و عوامل اجرایی با ماسک و دستکش الزامی شد.

✅ شیلد صورت برای عوامل اجرایی تهیه شد تا بتوانند به صورت مناسب و کم خطر پاسخگوی سوالات داوطلبان باشند.

✅ کلیه سیستم ها، هدفون‌ها و مکان برگزاری قبل و در فاصله بین دو آزمون با مواد بهداشتی ضدعفونی شد.

✅ با توجه به لزوم حفظ فاصله اجتماعی سیستم ها با فاصله مناسب برای داوطلبان آماده شدند، همچنین در بدو ورود داوطلبان با فاصله گذاری مناسب وارد سایت محل برگزاری شدند.

✅ برای کلیه داوطلبان پد الکلی تهیه و در اختیار ایشان قرار گرفت. همچنین ماسک و دستکش اضافه تهیه شد تا در صورت نیاز استفاده شود.

✅ داوطلبان پیش از ورود تب سنجی شدند.

✅ بسته بندی مناسب برای تلفن‌های همراه داوطلبان تهیه شد و هر فرد شخصا نسبت به قراردادن تلفن خود در بسته مناسب و تحویل به بخش امانات اقدام ‌نمود. 

✅ پذیرایی معمول از فرآیند برگزاری حذف و به داوطلبان اطلاع داده شد که در صورت نیاز بطری آب شخصی و تغذیه مناسب به همراه داشته باشند.

✅ فرآیند اخذ اثر انگشت، با اطلاع حراست دانشگاه حذف و فقط به اخذ امضا داوطلبان به منظور حضور و غیاب ایشان بسنده شد. همچنین از کلیه داوطلبان خواسته شد که خودکار شخصی به همراه داشته باشند تا برای امضا نیاز به استفاده از خودکار عمومی نباشد.