حضورمعاون وزیر بهداشت جمهوری تاتارستان در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز سه شنبه 22 اسفندماه 1396 دکتر ایزوتولوف معاون وزیر بهداشت و درمان جمهوری تاتارستان و هیئت همراه با دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کردند.

در این دیدار که دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری ، دکتر واحدیان،  دکتر موذن زاده رئیس اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه و دکتر مقیمی رئیس دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد حضور داشتند، پیرامون زمینه های همکاری علمی میان جهوری تاتارستان و دانشگاه فردوسی مشهد بحث و گفتگو شد.

دکتر محمد کافی در این نشست ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور کشور تاتارستان و حضور وی در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: ما همکاری دانشگاه فردوسی مشهد را با جمهوری تاتارستان بسیار جدی دانسته و حضور شما در این دانشگاه این اراده را تقویت می کند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ظرفیت همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه های سلامت و بهداشت با دانشگاه های جمهوری تاتارستان گفت: ما معتقدیم سلامتی یک واژه جامع و کامل است و فقط به سلامت جسم و درمان بیماری ها خلاصه نمی شود. توجه به سلامت روان و سلامت اجتماعی در کنار سلامت جسم بسیار لازم است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: ما باید تلاش کنیم تا هموطنانمان در درجه اول بیمار نشوند و درمان و توجه به بیمار در مرحله آخر است. هرچه به تغذیه، غذای سالم و بهداشت عمومی توجه شود میزان بیماریها کاهش می یابد. به همین دلیل ما علاقمندیم تا با همکاری با دانشگاه های پزشکی این حلقه را کامل کنیم.

علوم تربیتی، روانشناسی، علوم ورزشی، علوم پایه و مهندسی از جمله رشته هایی هستند که دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد آمادگی این دانشگاه را برای همکاری در ایجاد و توسعه این رشته ها با دانشگاه های جمهوری تاتارستان اعلام کرد.

وی تاکید کرد ما در حوزه سلول های بنیادی و علوم زیستی در سطح ملی یکی از پیشگامان این علوم بوده و مطمئن هستیم که جمهوری تاتارستان نیز پیشرفت هایی در این حوزه ها داشته است و ما علاقمند به همکاری با آنان هستیم.

دکتر ایزوتولوف معاون وزیر بهداشت جمهوری تاتارستان نیز در این دیدار ضمن اظهار تشکر از استقبال گرم و صمیمانه مسئولین دانشگاه فردوسی مشهد، به نمایندگی از طرف کشور خود و روسای دانشگاه های آن کشور سلام و درود خود را اظهار داشت.

وی اظهار کرد: با ورود خود به کشور ایران و دانشگاه فردوسی مشهد متوجه عظمت این کشور و این دانشگاه شدم. وی توان علمی و امکانات تحقیقاتی و همچنین میزان انتشار مقالات علمی اعضاء هیئت علمی را از دیگر نکات قابل توجه در دانشگاه فردوسی مشهد عنوان کرد.

معاون وزیر بهداشت جمهوری تاتارستان تاکید کرد مطمئنا پس از بازگشت، تمام توان علمی خود را بر همکاری در زمینه های علمی و درمانی با دانشگاه فردوسی مشهد متمرکز خواهد کرد. وی درادامه افزود ما از اینکه دانشجویان شما در دانشگاه های ما همچنین دانشجویان جمهوری تاتارستان در دانشگاه فردوسی مشهد به تحقیق مشغول شوند استقبال می کنیم در این مسیر از حمایت های کشور ما مطمئن باشید.

در پایان این دیدار دو طرف هدایائی را به رسم یادبود به یکدیگر اهدا نمودند.

811474

811477

811473

811472

811471

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه