تقدیر از دانشگاه فردوسی مشهد در مراسم جایزه علمی رضوی و جشن بزرگ انقلاب

ارسال شده در تاریخ :

مراسم جایزه علمی رضوی و جشن بزرگ انقلاب با حضور استاندار خراسان رضوی، روسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه های شبکه جامع دانشگاه های استان خراسان رضوی در مرکز همایش های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد و در این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی از دانشگاه فردوسی مشهد بدلیل رتبه بندی خوب جهانی، تقدیر شد.

در این مراسم که در شامگاه شنبه 21 بهمن ماه 1396 برگزار شد از 39 نفر از استادان ودانشجویان برگزیده علمی ، پژوهشی استان که این استادان ودانشجویان از دانشگاه علوم پزشکی و فردوسی مشهد ،دانشگاه پیام نور ،آزاداسلامی وعلمی کاربردی استان رتبه های برتر درحوزه های علمی وفناوری را درمجامع علمی وبین المللی کسب کرده اند و15 نفر ازآنان جزو یک درصددانشمندان جهان هستند همچنین سه دانشگاه برگزیده براساس رتبه بندی های جهانی و 2 دانشگاه به دلیل برخورداری از رشد شتابان علمی تقدیر شد .

دکتر موسوی حرمی استاد گروه آموزشی زمین شناسی، دکتر مهدی نصیری محلاتی استاد گروه آموزشی زراعت و اصلاح نباتات ، دکتر علیرضا کوچکی استاد گروه آموزشی زراعت و اصلاح نباتات،  دکتر محمد حسن کریم پور استاد گروه آموزشی زمین شناسی ، دکتر سید محمد علی رضوی استاد گروه آموزشی صنایع غذایی ، دکتر محمد صال مصلحیان استاد گروه آموزشی ریاضی ، دکتر علی کیانی فر استاد گروه آموزشی مهندسی مکانیک دانشگاه فردوسی مشهد اعضای هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد مهندس رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این مراسم اظهار داشت: افتخار و هویت ملت ها و توسعه جامعه به وجود فرهیختگان، دانشمندان و عالمان آنها است و یک ملت وقتی پیشرفت می کند که پایه های علم و دانش در آن قوت وتوسعه یابد و ملت قدردان فرهیختگان و دانشمندان خود و تلاش های آنان باشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: به طور قطع کشوری که دارای چهره های بسیار برجسته علمی است و هویت جامعه خود را مدیون این چهره هاست برای تداوم هویت خود و نیافتادن در دامان بی هویتی و سرگشتگی باید علم و دانش را و بزرگان و عالمان خود را ارج نهاده و دانشمندان خود را به عنوان الگوهایی شاخص به جامعه معرفی کند.

رشیدیان ادامه داد: این رویداد مهم فرصت مبارکی است تا تمامی کسانی که مایه افتخاراین ملک و ملت هستند، به جامعه معرفی شوندو ادامه داد : شعار بنیانگذار جمهوری اسلامی امام (ره) مبنی براینکه "ما می توانیم" انگیزه ای شد برای حرکت این ملت که تا امروز با قوت ادامه دارد.

دکتر شیخ الاسلامی مدیر عامل شبکه جامع دانشگاه های استان نیز اظهار نمود: این موسسه براساس تصمیم گیری اعضای شبکه جامع دانشگاهیان خراسان رضوی که همه روسای دانشگاه های استان عضو آن هستند، شکل گرفت و هر ماه با حضور استاندار تشکیل جلسه داده و مسائل علمی استان را رصد می کند.

وی بیان کرد: برگزاری همایش اعطای جایزه علمی رضوی با ابتکار استاندار خراسان رضوی برای نخستین بار همزمان با دهه فجر امسال طراحی و برای سال اول مقرر شد آیین نامه ای تنظیم و براساس اصول و مبانی این آیین نامه، فرهیختگان دانشگاهی اعم از دانشجویان و اساتید برتر استان معرفی و مورد قدردانی قرار گیرند.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی یک درصد از دانشمندان جهان را به خود اختصاص داده که این دانشمندان شامل 16 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های استان هستند و این 16 نفر برای دریافت جایزه علمی رضوی انتخاب شدند.

لازم به ذکر است پس از سخنان دکتر دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد لوح تقدیر از سوی دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس شبکه جامع دانشگاه های استان و دکتر شیخ الاسلامی مدیر شبکه دانشگاه های جامع استان به مهندس رشیدیان استاندار خراسان رضوی تقدیم شد.

بیان خاطرات اعضای هیئت علمی در مراسم جایزه علمی رضوی و جشن بزرگ انقلاب با حضور روسا و اعضای هیئت علمی دانشگاه های شبکه جامع دانشگاه های استان نیز در این مراسم انجام شد که دکتر فتاحی عضو هیئت علمی بازنشسته دانشگاه فردوسی مشهد به بیان خاطرات خود پرداخت.

همچنین در این مراسم ضمن رونمایی از تمبر اساتید برگزیده جایزه علمی رضوی، از سه دانشگاه برگزیده براساس رتبه بندی های جهانی شامل دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، 2 دانشگاه به دلیل برخورداری از رشد شتابان علمی شامل دانشگاه پیام نور مشهد و دانشگاه حکیم سبزواری و از 39 نفر از استادان ودانشجویان برگزیده علمی و 2 شرکت فناور برتر استان، تقدیر شد.

jashn.101

jashn.102

jashn.103

jashn.104

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه