برگزاری نشست هم اندیشی اساتید گروه معارف در دانشکده الهیات و معارف اسلامی

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، روز شنبه 7 آبان ماه 1401 «نشست هم اندیشی اساتید گروه معارف» با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسینی مطلق رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر جوارشکیان رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی، دکتر عنایتی راد مدیر گروه معارف اسلامی و اعضای هیأت علمی و مدرسین گروه معارف در محل سالن شورای دانشکده الهیات برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمهدی حسینی مطلق در ابتدا با اشاره به جایگاه ممتاز اساتید گفت: حرکت علمی و پیشرفت های دانشگاه‌ها در دهه‌های اخیر چشمگیر و برجسته است اما جریانی با سرمنشأ خارجی و با امتداد داخلی سعی دارد با بی‌ارزش نشان دادن و یا کوچک شمردن حرکت علمی کشور و پیشرفت های به‌دست آمده، مردم و جوانان را نا امید کند. ما به این حد از پیشرفت علمی به هیچ وجه راضی نیستم و تا رسیدن به نقطه مطلوب و شایسته فاصله زیادی داریم و باید در گام دوم به نقطه اوج برسیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبیین و تحلیل شرایط و چرایی اتفاقات اخیر افزود: اساتید معارف از ظرفیت کلاس های معارف جهت گفتگو و شنیدن نظرات دانشجویان و تبیین مسائل و شبهات حداکثر استفاده را ببرند و با حضور در خوابگاه های دانشجویان و برگزاری اردوها تعامل و صمیمیت بیشتر با دانشجویان را برقرار کنند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت استادان گروه معارف بیان داشت: توانمند سازی، ایجاد انگیزه و به روز بودن اساتید گروه معارف در حضور و مشارکت فعال دانشجویان در کلاس های درس تاثیر بسزایی دارد. کار تربیتی اساتید معارف در کنار آموزش از رسالت های مهم گروه معارف در دانشگاه هاست و گروه معارف باید تکیه گاه اخلاقی و معنوی برای دانشجویان باشد.

p1

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه