برگزاری مراسم اولین روز کاری سال 1402

ارسال شده در تاریخ :

 

روز دوشنبه 14 فروردین 1402 مراسم اولین روز کاری دانشگاه با حضور مسئولین، استادان و کارمندان دانشگاه فردوسی مشهد در محل سازمان مرکزی برگزار گردید. در این مراسم حجت الاسلام ایمانی مقدم رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد ضمن سخنانی در خصوص اهمیت تعالی و تحول، دانشگاه را راهبر جامعه دانسته و گفت دانشگاه باید مظهر قانون مداری و وجدان کاری باشد. وی با اشاره به دیگر دانشگاه های دنیا رعایت مسائل اخلاقی در دانشگاه را بسیار مهم دانسته و بر آن تاکید نمود.

دکتر احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم طی سخنانی ابتدا از زحمات و عملکرد خوب همکاران و مدیران دانشگاه در سال 1401 تشکر نمود. وی از زحمات معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی به دلیل ایجاد شرایط آرامش برای دانشجویان در طول سال گذشته، از زحمات معاونت اداری و مالی پس از دو سال غیرحضوری بودن دانشگاه  در شرایط کرونا اقداماتی همچون تعمیرات خوابگاه ها بازسازی استخر و راه آندازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی دانشکده ها، تغذیه دانشجویان، از زحمات معاونت آموزشی پس از حضوری شدن کلاس های آموزشی و تامین انتظارات اعضاء هیات علمی خصوصا اعضاء هیات علمی جوان که انباشته گشته بود، از زحمات معاونت پژوهشی با توجه به اینکه سال گذشته سال دانش بنیان نام گذاری شده بود و راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه و همچنین از زحمات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع خصوصا مدیریت جامع کیفیت دانشگاه که از جمله ماموریت های این حوزه در سال 1402 است قدردانی نمود.

دکتر ضابط در سخنان خود گفت پس از شرایط کرونایی ما نشستها و همایشها و برنامه های بسیاری به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد داشتیم و از برگزاری خوب این مراسم قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال 1402 مهار تورم رشد تولید گفت محور اصلی سخنان ایشان تحول بود که کاملا مرتبط با دانشگاه است. دکتر ضابط در تعریف تحول با اشاره به دعای معروف تحویل سال آن را تغییر مداوم به حالت بهتر عنوان کرد. وی یکی از ماموریت های دانشگاه را بحث امیدآفرینی دانست.

وی در ادامه نیز به طور اجمالی برنامه های معاونتهای دانشگاه را نیز بیان نمود. دکتر ضابط در سخنان خود از مدیران و همکاران دانشگاه خواست که نمازهای جماعت را با شکوه تر برگزار نمایند.

دکتر ضابط بر پرهیز از بخشی نگری و بهینه سازی بخشی بدون نگاه کلی تاکید کرد. همچنین عنوان کرد دانشگاه اگرچه بخشی از دولت به شمار می آید اما به دلیل هیات امنائی بودن میتواند از مزایای بخش خصوصی نیز استفاده کرده و مولدسازی را پیاده نماید. در پایان رئیس دانشگاه فردوسی مشهد جلسات هیات رئیسه دانشگاه را با اعضاء هیات علمی دانشکده ها بسیار مفید دانسته و بر تداوم آن در سال جاری نیز تاکید کرد.

در ادامه مراسم نیز حاضران جهت ادای حترام به شهدای مدفون در دانشگاه بر سر مزار آنان حضور یافتند.

 

IMG_8235.JPG

 

IMG_8198

 

IMG_8209

 

IMG_8239

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه