برگزاری دومین جلسه از سلسله جلسات انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی

ارسال شده در تاریخ :

دومین جلسه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران و کارگروه آموزش زبان و ادبیات با حضور دکتر محمود بی جن خان رئیس موسسه دهخدا و مرکز آموزش زبان فارسی، دکتر هادی ویسی معاون علمی موسسه دهخدا و علاقه مندان و پژوهشگران حوزه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان روز دوشنبه 1 آذر ماه 1400 به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدا دکتر محمود بی جن خان ضمن معرفی تاریخچه مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی دهخدای تهران، اشاره کرد این مرکز از سال 1324 با فعالیت اصلی تدوین لغت نامه دهخدا کار خود را آغاز و از سال 1368 تا کنون فعالیت های خود را در زمینه آموزش زبان فارسی ادامه داده است.

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دهخدا یکی از فعالیت های مهم این موسسه در دوران کرونا را تولید محتوای آموزشی در کنار سامانه های آموزشی دانست. وی با اشاره به ساختار آموزشی موسسه دهخدا، کتابهای این موسسه در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته را معرفی کرد. همچنین برگزاری دوره های موسیقی، خوشنویسی و ادبیات کلاسیک را یکی از نقاط قوت این موسسه دانست.

دکتر بی جن خان افزود: فارسی آموزان موسسه از سال 1393 تا 1399 از کشورهای مختلف بوده اند که بیشترین سهم را کشور چین سپس بترتیب ایرانیان مقیم خارج از کشور و کشورهای ترکیه، فرانسه، آلمان و ... داشته اند. وی یکی از نکات بسیار مهم موسسه دهخدا را رعایت استانداردهای آموزش مجازی و حضوری و تجربه مدرسان این مرکز دانست.

در ادامه دکتر هادی ویسی توضیحاتی در خصوص برنامه درسی و سامانه های مجازی این موسسه ارائه کرد. وی به تنوع برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی در موسسه دهخدا که در کنار کلاس های گروهی، کلاس های خصوصی هم در حال برگزاری است، اشاره کرد.

دکتر ویسی بخش زیادی از اعتبار موسسه دهخدا را مرهون زحمات مدرسانش دانست و سابقه و تجربه آن‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد. سپس به معرفی امکانات این موسسه از جمله خوابگاه، کتابخانه اختصاصی، کتاب فروشی و تالار همایش و .. پرداخت که در دوره کرونا این موسسه با راه اندازی سامانه آموزش الکترونیک و آموزش زبان فارسی در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته توانسته است به اهداف خود دست یابد.

دکتر ویسی با تشکر از مجموعه دانشگاه فردوسی مشهد، کیفیت یادگیری زبان فارسی را مهم برشمرد.

 این نشست با پاسخگویی دکتر ویسی و دکتر بی جن خان به پرسش های مطرح شده از سوی شرکت کنندگان به پایان رسید.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه