برگزاری اولین مجمع عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز پنجشنبه 19 بهمن ماه 1396 اولین مجمع عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد در تالار زنده یاد دکتر رحیمی زاده دانشکده علوم برگزار گردید. در این مراسم باشکوه که از تمامی دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد دعوت به عمل آمده بود، شخصیت هایی همچون دکتر علوی وزیر اطلاعات، دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و داریوش ارجمند هنرمند نامدار سینمای ایران نیز حضور داشتند.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در ابتدای این گردهمایی ضمن خیر مقدم از برگزاری این مراسم ابراز خرسندی نموده و این وز را یکی از بهترین روزهای دانشگاه فردوسی مشهد دانست. وی در ادامه سخنان خود حضور سه نفر از دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد در میان وزرای دولت دوازدهم و همچنین چهار نفر از وزرای دولت یازدهم را از افتخارات دانشگاه فردوسی مشهد دانسته و افزود هزاران چهره نام آشنا در سطح ملی و بین المللی فارغ التحصیل این دانشگاه هستند. دکتر کافی اظهار داشت دانشگاه فردوسی مشهد از دیرباز تا کنون تفاوت های بسیاری کرده است اما نقش دانشجویان همچنان پابرجاست.

وی با اشاره به موفقیت های دانشگاه فردوسی مشهد در عرصه های علمی، فرهنگی، ورزشی و حفظ ارزش های اسلامی جایگاه دانشگاه فردوسی مشهد را در میان دانشگاه ها ممتاز دانست. دکتر کافی در سخنان خود افتخار دانشگاه را نیروی انسانی آن عنوان کرد و افزود از همین رو باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه به همت خود دانشگاهیان ایجاد گردیده است که همه می توانند در آن عضو شده و فعالیت نمایند.

دکترکافی با بیان اینکه دانشگاه هرچه مردمی تر اداره شود، استقلال بیشتری داشته و به اهداف خود نزدیکتر خواهد گشت، مراسم مجمع عمومی انجمن دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد را نمادی از مردمی بودن دانشگاه عنوان کرد.

دکتر باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز دیگر سخنران این مراسم بود. وی استفاده از تجربیات، نظرات و مشارکت دانش آموختگان درفعالیت های علمی را از فواید انجمن دانش آموختگان دانسته و اظهار داشت انجمن دانش آموختگان می بایست کانال های ارتباطی میان اعضاء را ایجاد نموده تا اعضاء ارتباط بیشتری بایدیگر داشته باشند و این سرمایه اجتماعی بتواند به یک سرمایه بزرگ تبدیل گردد.

دکتر یاحقی نیز به عنوان دانش آموخته و استاد باسابقه دانشگاه فردوسی مشهد نیز مورد تقدیر قرار گرفت. وی ضمن بازگو نمودن پیام دکتر شفیعی کدکنی گفت: من هنوز فارغ التحصیل نشده ام.

در ادامه این مراسم دکتر علوی وزیر اطلاعات و داریوش ارجمند، دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد به ایراد سخنرانی پرداختند. تقدیر از اولین دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین استاد پیشکسوت این دانشگاه دکتر ذات علیان ، زنده نمودن یاد و خاطره اساتید فقید این دانشگاه همچون دکتر شریعتی، دکتر آشتیانی، دکتر یوسفی و دکتر فیاض از دیگر بخش های این مراسم بود.

لازم به ذکر است انتخابات انجمن دانش آموختگان دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد قرار است به صورت الکترونیکی و از طریق سایت اینترنتی این انجمن به نشانی http://alumni.um.ac.ir برگزار گردد. همچنین دانش آموختگان می توانند برای اطلاع از اخبار این انجمن به کانال تلگرامی این انجمن به نشانی https://telegram.me/AlumniFUM مراجعه نمایند.

811302

811300

811301

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه