امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه

ارسال شده در تاریخ :

به دعوت رایزن فرهنگی ایران در فرانسه، دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به همراه دکتر فارسیان مسئول میز  فرانسه دانشگاه، ضمن بازدید از فعالیت های این رایزنی به خصوص در زمینه آموزش زبان فارسی به فرانسه زبانان، با دکتر کامیاب رایزن فرهنگی ایران در پاریس دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار دکتر کامیاب با برشمردن مسائل و مشکلات آموزش زبان فارسی در فرانسه، از جمله استاد متخصص و نیز روش و منابع آموزشی مناسب برای فرانسه زبانان، استقبال علاقمندان فرانسوی را از زبان فارسی بسیار خوب خواند و بر همکاری های فرهنگی – دانشگاهی با دانشگاه فردوسی مشهد برای به خصوص تقویت این بخش تاکید نمود.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز ضمن تشکر از دعوت ایشان و تقدیر از زحمات رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه در گسترش فارسی زبانی در فرانسه، آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای تقویت آموزش زبان فارسی در فرانسه اعلام نمود.

در ادامه این دیدار تفاهم نامه همکاری میان رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه و دانشگاه فردوسی مشهد به امضا رسید که بر اساس آن، علاوه بر همکاری در حوزه آموزش زبان فارسی، بر مطالعات ایران و اسلام به زبان فرانسه و نیز بر  فعالیتهای علمی و پژوهشی مشترک، از جمله سخنرانی ها و همایش ها و چاپ آثار  در زمینه فرهنگ، تاریخ، تمدن و ادبیات تطبیقی فارسی - فرانسه تاکید شده است.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه