افتتاحیه جشنواره فرهنگی-زیارتی دانشجویان بین المللی سراسر کشور بخش دختران در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز شنبه 6 فروردین 1401 جشنواره فرهنگی-زیارتی دانشجویان بین المللی سرسر کشور با حضور دانشجویان دختر غیرایرانی دانشگاه های سراسر کشور در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز به کار کرد.

این مراسم با ادای احترام به شهدای مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد آغاز گردید.

پس از آن دکتر سیدحسین سیدموسوی مدیردفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه ضمن خیر مقدم و تقدیر از دست اندرکاران این جشنواره به جایگاه علمی و تاریخی خراسان بزرگ و همچنین جایگاه علمی و وسعت دانشگاه فردوسی مشهد در شرق کشور اشاره نمود.

پس از آن دکتر زینب موذن زاده دبیر جشنواره هدف از آن را نزدیک شدن دلها به یکدیگر و دانشجویان بین الملل را سفیران صلح و دوستی بیان داشت. وی دانشگاه را محلی برای خودشناسی و خداشناسی و همچنین فرصتی برای تلاش جهت تحقق صلح و آرامش دانست.

در ادامه جشنواره دکتر سلمان پور معاون سازمان دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری به بحثی پیرامون تمدن نوین اسلامی و پیچش تاریخی پرداخت. وی دانشجویان بین الملل را تاریخ ساز و عناصر اصلی تمدن نوین جهانی عنوان کرد. دکتر سلمان پور در سخنان خود با یاد از شهدای اسلام، آنان را هزینه حفظ دین شمرده و تاکید کرد اگر امت اسلامی بخواهند الگوی جهان باشند می بایست جهانیان به امت اسلامی احساس نیاز کنند. وی با توضیحاتی در خصوص پیچش تاریخی گفت در پیچش تاریخی درجه بندی و تبعیض میان ملت ها از بین خواهد رفت.

پس از آن دکتر شمسی پور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به بیان سخنانی در خصوص تقابل میان اسلام ناب محمدی و اسلامی آمریکایی پرداخت. وی در سخنان تاکید کرد ما در این تقابل نمی توانیم بی طرف باشیم. دکتر شمسی پور همچنین با یاد کردن از سردار شهید قاسم سلیمانی وی را الگوی مدیریت اسلام ناب معرفی کرد.

در ادامه برنامه حجت الاسلام مهدوی نسب نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های خراسان ایراد سخنرانی نمود. وی در سخنان خود دانشجویان را به توجه به زیبایی ها و خوبیها دعوت نمود و عنوان کرد دانشجویان نبایست خود را درگیر نکات منفی کنند. وی با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی دانشجویان را علمداران تمدن اسلامی دانست و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری آنان را از شبیخون فرهنگی برحذر داشت.

اجرای موسیقی محلی خراسانی از دیگر برنامه های این افتتاحیه بود.

 

12

 

13.JPG

 

14.JPG

15.JPG

16.JPG

 17.JPG

 

18.JPG

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه