از شش دهه خدمات آموزشی و مدیریتی دکتر علی سیلانیان طوسی قدردانی شد

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، به همت مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه و با همکاری بنیاد ملی نخبگان استان خراسان رضوی و گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، از شش دهه خدمات آموزشی و مدیریتی دکتر علی سیلانیان طوسی، استاد پیشکسوت گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد تقدیر شد.

در این مراسم که ساعت 8:30 روز سه شنبه، 7 اسفندماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد، دکتر اصغرپور، مدیر گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی با بیان اینکه کوچک نوازی و اهمیت دادن به جزئیات از خصلتهای برجسته دکتر سیلانیان بوده است، گفت: ایشان حرفهای دانشجویان را جدی می گرفت و با این رفتار امید به آینده در نسل جوان پرورش می یافت.

وی با اشاره به اینکه کوچکترین حرف ها و رفتار استادان بر دانشجویان تاثیر می گذارد، خاطرنشان کرد: دکتر سیلانیان طوسی بخشی از گذشته، حال و آینده من هستند و مسیر زندگی من در کنار ایشان شکل گرفته است.

دکتر احمدی زاده، رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی نیز الگوسازی و اقدامات هویت ساز را از اهداف بنیاد ملی نخبگان برای برگزاری نکوداشت ها دانست و عنوان کرد: مشارکت بنیاد ملی نخبگان و مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد در این امر بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی همچنین به ویژگی های دکتر سیلانیان طوسی اشاره کرد و یادآور شد: ایشان بنیانگذار سیستم های آموزشی در دانشگاه بودند و علاوه بر سابقه مدیریتی در بخش پرورش دانشجویان نیز بسیار موفق عمل کرده اند.

دکتر ساکت، رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه نیز با بیان اینکه در سال های اخیر گفتمان تکریم عالمان و استادان در دانشگاه به گفتمانی رایج تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: رویکردهای بنیاد ملی نخبگان برای انتخاب استادان تنها ملاک علمی نیست و تاثیرات اجتماعی و مسائل آموزشی و تاثیرگذاری در محیط پیرامون نیز  اهمیت دارد.

وی دکتر سیلانیان را فردی با استعدادهای متنوع دانست و ادامه داد: هوش مدیریتی بالا، جدیت در کار، وقت گذاشتن، ادب، نظم و احترام به دیگران از ویژگیهای این استاد برجسته است.

در ادامه دکتر صدرنبوی، استاد پیشکسوت گروه علوم اجتماعی با اشاره به اینکه دکتر سیلانیان طوسی انسانی هنرمند هستند که دستگاه های موسیقی را می شناسند و صدایی زیبا دارند، به جنبه های هنری ایشان پرداخت.

وی با بیان اینکه ایشان از افتخارات دانشگاه فردوسی مشهد هستند، تعهد و عشق به خدمت در ایشان را زبانزد خاص و عام دانست.

دکتر یاحقی، استاد پیشکسوت گروه زبان و ادبیات فارسی به مسئله مدیریتی دکتر سیلانیان پرداخت و گفت: عمود اصلی دانشگاه مسائل آموزشی است که دکتر طوسی در راس آن بودند و ایشان نیز جامعیتی داشتند که در سالهای مختلف همه همکاران اداری را پوشش می دادند.

وی دکتر سیلانیان طوسی را یکی از معاریف خراسان دانست و خاطرنشان کرد: در زمانی که دانشکده های دانشگاه فردوسی به صورت پراکنده در سطح شهر قرار داشت، ایشان با مدیریتی منحصر به فرد تمام امور آموزشی دانشگاه را به بهترین شکل انجام می دادند.

دکتر فرخ سیلانیان طوسی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی و فرزند استاد نیز در این مراسم متنی در وصف پدر قرائت کرد و گفت: ایشان اندیشیدن را به من آموخت و بسیار خرسندم که انسان بزرگ و وارسته ای چون شما پدر من هستید.

دکتر علی سیلانیان طوسی نیز به عنوان سخنران پایانی با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم، بهترین افتخار خود را خاطره معلمی دانست و گفت هیچ چیز جای معلم را در دل انسانها نمی گیرد.

او با زنده نگه داشتن یاد و خاطره همسر خود یادآور شد: عشق به خانواده و عشق به کار مرا تا امروز زنده نگه داشته است و موفقیت های من  مرهون زنی است که به عنوان همسر پشتیبان و همراه من بوده است.

رونمایی از ویژه نامه دکتر سیلانیان طوسی و اهدای هدایا از سوی نهادها و دانشجویان پایان بخش این مراسم بود.

841809

841810

841811

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه