سومین کنفرانس بین المللی تفکر سیستمی در عمل

ارسال شده در تاریخ :

سومین کنفرانس بین المللی تفکر سیستمی در عمل به همت دانشگاه فردوسی مشهد، و با همراهی «گروه پژوهی تفکر سیستمی در عمل»، «انجمن پویایی شناسی سیستم ها»، «انجمن علمی مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی» و با حمایت واحدهای مختلف تجاری و صنعتی، روز چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در سالن همایش فارابی دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور اعضای هیات علمی، پژوهشگران و دانشجویان از سراسر کشور برگزار گردید، دکتر علی‌نقی مشایخی، استاد مدیریت سیستم دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف و ریاست این کنفرانس به عنوان اولین سخنران برنامه، مشکلات و مسائل موجود را نه ساده و تک بعدی، بلکه دارای پیچیدگی و ابعاد مختلف و درهم تنیده‌ای عنوان کرد که نگاه و تفکر سیستمی و همه جانبه‌ای برای حل آنها را ایجاب می کند. وی افزود تفکر سیستمی منحصر به علم مدیریت نیست و حوزه های گوناگون علمی و عملی را در برمی‌گیرد

دکتر پویا، دبیر علمی کنفرانس سخنران بعدی بود که با اشاره به سابقه اولین و دومین دوره برگزاری این کنفرانس در سال ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، به شرح برنامه ها،اهداف و و چهره های شاخص شرکت کننده در دوره حاضر پرداخت.

دکتر احد ضابط، ریاست دانشگاه فردوسی مشهد نیز ضمن خوشامدگویی به میهمانان همایش، سخنانی در اهمیت تفکر سیستمی بیان و از دست اندرکاران برگزاری این همایش تقدیر نمود.

 دکتر میثم لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی با موضوع «سیاست گذاری منابع انسانی با نگاه سیستمی» به عنوان یکی از ارایه دهندگان پنل های این همایش بود که سخنرانی خود را با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر عادل آذر، استاد دانشگاه و ریاست سابق دیوان محاسبات کشور آغاز نمود.

دکتر علی سیبویه دبیر اجرایی همایش نیز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه با ارائه توضیحاتی در مورد این همایش تعداد مقالات کتبی و شفاهی پذیرفته شده از میان مقالات ارسال شده در این دوره را به ترتیب ۱۶۳ و ۳۲ مقاله عنوان کرد. وی برگزاری ۱۰ کارگاه مختلف در حوزه های مرتبط طی روزهای برقراری کنفرانس را از جذابیت های آن دانست.

پنل های شفاهی کنفرانس شامل «تفکر سیستمی و پویایی شناسی سیستم ها»، «پویایی شناسی سیستمهای کسب و کار»، «شبیه سازی و بهینه سازی سیستم ها» و «تحقیق در عملیات نرم» و «مدیریت فناوری اطلاعات» است که توسط اساتید برجسته این حوزه ارائه می گردد.

مقالات برگزیده کنفرانس در مجله علمی پژوهی Journal of systems thinking in practive با صاحب‌امتیازی دانشگاه فردوسی و دارای رتبه علمی پژوهشی با گرید B به چاپ خواهد رسید.

برنامه های روز دوم این همایش روز پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز و با آیین اختتامیه در ساعت ۱۷ برگزار گردید و با تقدیر از دست اندرکاران این همایش بین المللی به کار خود پایان داد.

tafakor4

 

tafakor3

 

tafakor1

 

tafakor2

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه