دریافت مدال نقره پژوهشگر پسادکتری دانشگاه فردوسی مشهد در رویداد IWIS لهستان

ارسال شده در تاریخ :

دکتر بابک عظیمی ثانوی، پژوهشگر پسادکتری گروه مدیریت ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد، با طراحی و ساخت ماسک بیولوژیکی گیاهی مبتنی بر فناوری نانو موفق به کسب رتبه دوم و مدال نقره رویداد IWIS لهستان شد.

در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، «ماسک‌های صورت» یکی از مهم‌ترین تجهیزات بهداشتی هستند، علی الخصوص در کشورهایی که در تزریق واکسن با تاخیر عمل کرده اند. انواع مختلفی از ماسک ها در بازار وجود دارد و این تنوع از زمان شیوع ویروس کرونا چندین برابر شده است. هدف از طراحی و ساخت این ماسک خاص، کشف و بهبود معایب و کمبودهای ماسک های موجود در بازار است که طی مطالعات و بررسی های میدانی انجام شده است. این ماسک از 4 لایه به شرح زیر تشکیل شده است: 1- لایه چهارم: لایه داخلی کتان و پنبه با روکش کیتین هیدروکسید پتاسیم 2- لایه سوم: لایه میانی الیاف ترکیبی لوفا و لیمو گراس 3- لایه دوم: لایه بیرونی نانوالیاف و در نوع بالینی آن نانوذرات ریز نقره، پالادیوم و اکسید مس 4- لایه اول: لایه پوشش خارجی باند تابیده شده با ترکیب آبگریز

IWIS بزرگترین رویداد در لهستان و یکی از بزرگترین رویدادهای بین المللی اروپا در زمینه نوآوری و خلاقیت است.

این جشنواره با حضور نمایندگان بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکایی و اروپایی مانند: کرواسی، مصر، عربستان، ایران، کانادا، مالزی، کره و بریتانیا برگزار شد.  در این رویداد، لهستانی ها و مخترعان بین المللی بیش از 400 اختراع ارائه کردند. نمایشگاه بین المللی اختراعات ورشو هر ساله با سخنرانی ها و سمینارهایی در مورد حقوق مالکیت معنوی و اعطای حق ثبت اختراع همراه است.

در این جشنواره و نمایشگاه بین المللی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی لهستان، شرکت های فناور و مخترعان از سراسر جهان شرکت داشتند. دستاوردهای مخترعان در 12 دسته شامل: محیط زیست و حفاظت از محیط زیست توسط مهندسی، ساخت و ساز، الکترونیک و صنایع نساجی و شیمیایی، تا راه حل های نوآورانه در حوزه پزشکی و تجهیزات پزشکی ارائه گردید.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه