برگزاری کار گروه آموزش شورای هماهنگی روابط عمومی های استان - خبر تکمیلی

ارسال شده در تاریخ :


جلسه کار گروه آموزش شورای هماهنگی روابط
عمومی های استان با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی در روز سه شنبه 14
مهر ماه 1394 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد


این کارگروه با تلاوت آیاتی از کلام الله
مجید آغاز شد و در ادامه آقای دکتر ابراهیمی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی
دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از حضور مدیران روابط عمومی به معرفی دانشگاه
فردوسی مشهد پرداخت.


دکتر ابراهیمی در این معرفی ضمن اشاره به
سوابق و مفاخر دانشگاه ، امکانات و دست آوردهای علمی و فناوری دانشگاه را برای 
حاضران تشریح نمود.


سپس آقای فرهادی نیا مدیر روابط عمومی
اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به ضرورت برگزاری کارگاه های آموزشی تاکید
کرده و برگزاری کارگاه های مصوب این کار گروه را در برنامه های آتی تبیین نمود.


در ادامه جلسه آقای دکتر اکبری عضو هیات
علمی دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس مرکز افکار سنجی دانشگاه به عنوان سخنران علمی
جلسه مباحثی را پیرامون روابط عمومی جامعه محور در تقابل با روابط عمومی سازمان
محور مطرح نمود.


وی در سخنان خود روابط عمومی را پیشتاز
هر سازمان برشمرد و در تفاوت های یک روابط عمومی سازمان محور با روابط عمومی جامعه
محور گفت: روابط عمومی سازمان محور خود را محدود به سازمانش می داند ولی یک روابط
عمومی جامعه محور خود را جزء جامعه میداند ، توجه یک روابط عمومی سازمان محور به منافع سازمان است ولی روابط عمومی جامعه محور
بیشتر به کارکردهای سازمان برای جامعه توجه دارد.


دکتر اکبری اظهار داشت: تفاوت مهم نگاه
یک روابط عمومی سازمان محور با جامعه محور در نگاه آن دو است که روابط عمومی
سازمان محور نگاه یک طرفه و از سازمان به جامعه است ولی در روابط عمومی جامعه محور
نگاه دوطرفه است بعنی هم به جامعه نگاه میکند و هم نگاه جامعه به خودش را بررسی می
کندو نکته مهم در روابط عمومی جامعه محور اینست که افکار عمومی برایش مهم است و
این را بعنوان یک اصل در نظر میگیرد.


وی گفت : انتقادپذیری در یک روابط عمومی
سازمان محور کم است و برعکس در روابط عمومی جامعه محور از انتقادات با روی باز جهت
ارتقای روابط عمومی استقبال می شود.


دکتر اکبری ویژگیهای یک روابط عمومی فعال را رصد دائم
اخبار و رویدادها و شناخت از جامعه و سازمان
همچنین بهره گیری از تبلیغات و تکنیک های
تبلیغاتی دانست.


در ادامه این کارگروه آقای یزدی معاون
روابط عمومی استانداری خراسان رضوی به
نیاز بررسی آسیب شناسی عملکرد روابط عمومی ها و همچنین به ضرورت آموزش در زمینه
های خاص روابط عمومی برای کلیه دستگاه های استان تاکید کرد و افزود هدف اولیه این
کارگروه ارتقاء جایگاه روابط عمومی ها و افزایش توانمندی مدیران آنها می باشد.


در پایان مدیران روابط عمومی حاضر در
جلسه با توجه به توانمندی علمی دانشگاه فردوسی مشهد، انتظار خود را از دانشگاه در
برگزاری جلسات سخنرانی و کارگاه های تخصصی در حوضه ارتباطات و روابط عمومی به طور
ویژه اظهار داشته و آن را مفید دانستند. 


برای مشاهده عکس های بیشتراین کارگروه اینجا را کلیک کنید


آخرین اخبار