برگزاری کارگاه آموزشی "آشنایی با سامانه های پژوهش و فناوری " در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان

ارسال شده در تاریخ :

کارگاه آموزشی” آشنایی با سامانه های پژوهش و فناوری “با هدف آشنایی دانشگاه ها و مراکز علمی و فناوری، شرکت های دانش بنیان و صنایع مختلف با سامانه های مذکور در تاریخ 16 آذر 1401 ساعت 18 در محل نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و در غرفه استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

در این کارگاه که با ارایه مریم رفیع کارشناس ارتباط علمی با جامعه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، دکتر اصغری مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تحول اداری استانداری خراسان رضوی، دکتر خلیلی فر معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و جمعی از اساتید و دانشجویان حضور داشتند.

سامانه نظام ایده ها و نیازها (نان)، سامانه ارتباط صنعت و جامعه با دانشگاه(ساجد)، سامانه اجرایی تقاضا و عرضه پژوهش و فناوری (ساتع) و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) که از سامانه های کاربردی و مهم پژوهش و فناوری هستند، در این کارگاه آموزشی معرفی و بررسی شدند.

لازم به ذکر است سامانه های پژوهش و فناوری با رویکرد هدایت ظرفیت های پژوهشی کشور در جهت حل مسائل و رفع نیازهای جامعه و تکمیل زنجیره پژوهش، فناوری و نوآوری و یکی از راه های بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه و ساماندهی نیازها و اولویت های پژوهشی صنایع، شرکت ها و همچنین آگاه کردن جامعه دانشگاهی از این نیازها طراحی و اجرا شده اند.

 

( 1 پیوست )

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه