برگزاری مراسم افتتاحیه طرح متعالی منش استادی نواستادان در دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

 

مراسم افتتاحیه طرح ملی منش استادی که برای اساتید جدیدالاستخدام وزارت علوم طراحی گردیده است در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر سلیمانی قائم مقام وزیر برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم دکتر احد ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ضمن خوشامد گویی طی سخنانی گفت: شاگرد پروری از مهمترین اهداف این طرح است زیرا بنا به گفته رهبر فقید انقلاب اسلامی ، دانشگاه کارخانه انسان سازی است و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی ، رسالت دانشگاه را تربیت انسان میدانند.

وی ادامه داد: استادی که به دنبال منافع مادی باشد ممکن است نخبه و یا فردی که بتواند بهترین مقاله را تهیه کند پرورش دهد ولی نمی‌تواند مربی انسان باشد. استادان باید برای تاثیر گذاری نصیحت هایشان،  زهد و تلاش را در خود نهادینه کنند.

در ادامه دکتر کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف نیز بیان داشت : استادی در این مرزو بوم، با فرهیختگی، اخلاق، تهذیب، مسئولیت پذیری، دردآشنایی، ایثار، امیدواری و بسیاری از دیگر فضائل گره خورده است.

وی در سخنان خود افزود: امروز ماییم و راه آینده و این رسالت سنگین تاریخی، ملی، دینی و انقلابی. صدایی از اعماق تاریخ تا امروز ایران ما را، من و شما را، فرامی‌خواند و در کنار جهد علمی، که عنصر هویتی ایرانیان است، تعهد و تقویت فرهنگ و تمدن خود را از ما مطالبه می کند تا با تعمیق ایمان و امید به قله پیشرفت برسیم. 
یاران! خوب بنگریم که در کجای این تاریخ ایستاده ایم ...

در پایان این مراسم نیز دکتر محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری به برای استادان جدیدالاستخدام وزارت عتف به سخنرانی پرداخت و عنوان کرد: مدیریت حاکم بر وزارت علوم فعلی مدیریت علمی است و عالمان حاکم‌اند. مدیران آموزش عالی فعلی، با پژوهش دست و پنجه نرم کرده و تولید فناوری کرده‌اند. 
وی خاطر نشان کرد: کسی که پای کار این کشور می‌آید، عاشق این کشور و مردم می‌شود. 
فائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه دستورالعمل‌های مختلفی برای تشویق اساتید تصویب شده است، گفت: ضروری است نواستادان این آیین‌نامه‌ها را مطالعه کنند و با آن‌ها آشنا شوند تا بتوانند از آنها بهره ببرند.

وی خاطر نشان کرد: در این آیین‌نامه به حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، فناوری، پژوهشی و ... پرداخته شده است.
قائم‌مقام وزیر علوم در مورد تصویب آیین‌نامه پژوهانه اساتید تازه استخدام گفت: است ایین‌نامه به تازگی تصویب شده و در برخی دانشگاه‌ها در حال اجرا است. 
وی همچنین خاطر نشان کرد: آیین‌نامه‌های سرآمد فرهنگی، سرآمد آموزشی، سرآمد پژوهشی و سرآمد فناوری نیز در حال تصویب در هیئت‌های امنا است.
همچنبن تعاملات بین‌المللی نیز از نکات مهمی است که در دستور کار هیئت‌های امنا قرار دارد. 

سلیمانی با تاکید بر اینکه اساتید باید چند بعدی باشند، به اساتید تازه استخدام توصیه کرد: نباید مقاله را دست کم گرفت. هرکس کار پژوهشی کند، باید برونداد داشته باشد.. ممکن است برونداد آن مقاله، کتاب، سخنرانی و ... باشد؛ نمی‌توان گفت مقاله و کتاب بد است باید از فرصت‌ها استفاده کرد.

در این مراسم همچنین از دکتر هما زنجانی زاده  استاد پیشکسوت گروه علوم اجتماعی  دانشگاه فردوسی مشهد دعوت گردید تا به سخنرانی و انتقال تجارب برای نواستادان بپردازد.

اجرای موسیقی محلی و پرچم و و یادمانهای نمادین به استادان جدیدالاستخدام از دیگر برنامه های این مراسم بود .

 

photo_2023-10-03_08-25-48

 

photo_2023-10-03_08-25-29

 

photo_2023-10-03_08-25-02

 

photo_2023-10-02_19-09-16

 

photo_2023-10-02_21-06-41

 

photo_2023-10-02_18-35-41

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه