امضای تفاهم‌نامه دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه حماه کشور سوریه

ارسال شده در تاریخ :

هیئت عالی‌رتبه متشکل از رئیس دانشگاه حماه کشور سوریه و 21 نفر از معاونان و رؤسای دانشکده‌ها و مدیران آن دانشگاه تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه فردوسی مشهد امضاء کردند.

دکتر محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه به اولویت کشورهای منطقه برای گسترش روابط علمی دانشگاهی اشاره کرد و با توجه به ظرفیت‌های مناسب دانشگاه‌ حماه، آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد برای مشارکت در فعالیت‌های عمرانی و طرح‌های علمی – پژوهشی کشور سوریه را بیان کرد.

دکتر زیاد سلطان رئیس دانشگاه حماه با اشاره به پیشرفت‌های علمی فناوری کشور ایران و جایگاه ممتاز دانشگاه فردوسی مشهد در کشور ایران خواستار اجرایی شدن تفاهم‌نامه امضاشده میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه حماه در جنبه‌های مختلف شد.

هیئت دانشگاه حماه در ادامه حضور خود ،  روز سه‌شنبه 24 مهرماه 1397 نیز با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد نشستی با معاونان و مدیران برخی از دانشکده‌های دانشگاه فردوسی مشهد داشت. در این نشست در آغاز دکتر کیوان‌فر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دکتر پیش‌قدم معاون آموزشی، دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری و دکتر قبول مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه به ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد برای گسترش روابط با دانشگاه حماه اشاره داشتند. هیئت سوری از مرکز توسعه فن‌آوری‌های پیشرفته، سوله صنایع غذایی، پژوهشکده هوا – خورشید و کتابخانه مرکزی دانشگاه بازدید و در پایان نشستی با دانشجویان سوری دانشگاه داشتند.

ارسال کننده خبر: الهی نژاد

841086

841087

841088

841089

841090

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه