تقدیر از فعالیت‌های مرکز فاوا دانشگاه فردوسی مشهد توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

ارسال شده در تاریخ :

در نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور در روز 29 خرداد 1402 با حضور دکتر زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، از خدمات و فعالیت‌های مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه فردوسی مشهد در دو زمینه اتصال به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی و صیانت و پشتیبانی از زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتقای امنیت فضای مجازی تقدیر شد.

در این مراسم که دکتر سیدامین حسینی سنو و دکتر امید میلانی‌فرد، رئیس و معاون مرکز فاوا دانشگاه حضور داشتند، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با اشاره به این‌که استفاده از فناوری‌های نو باعث سرعت و تسهیل دسترسی به اطلاعات علمی و شیوه‌های جدید در آموزش و پژوهش می‌شود، گفت: فضای مجازی در کنار زندگی واقعی حقیقت غیرقابل‌انکار است و نمی‌توانیم فضا و آموزش مجازی و هوش مصنوعی و علوم شناختی را نادیده بگیریم و اگر بخواهیم نگاه سنتی داشته باشیم، اثربخشی آموزش و پژوهش کاهش می‌یابد.

دکتر زلفی گل افزود: همانگونه که حفظ امنیت و صیانت از دارایی‌ها در فضای واقعی اجتناب‌ناپذیر است، حفظ امنیت فضای مجازی هم یک ضرورت است.

بر اساس برنامه‌ها و مصوبات بالادستی، تکریم مردم و تسهیل ارائه خدمات با کیفیت و با شفافیت کامل، جزو تکالیف دستگاه‌های اجرایی در زمینه توسعه خدمات دولت الکترونیکی است. از این رو اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت در دستور کارت وزارت عتف قرار گرفته و تمامی خدمات در حوزه ستادی وزارت علوم الکترونیکی شده و به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل شده است. همچنین اتصال دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی نیز برنامه‌ریزی شده است که تا کنون بیش از ۴۰ دانشگاه به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شده‌اند.

دانشگاه فردوسی مشهد با برنامه‌ریزی که در مرکز فاوا دانشگاه انجام شد، جزو پیشگامان اتصال به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی بوده است که مورد تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفت.

همچنین ارتقای خدمات زیرساختی در حوزه فاوا نیز از ماموریت‌‌های مداوم مرکز فاوا دانشگاه بوده است که فعالیت‌‌های این زمینه هم مورد تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور، قرار گرفت.

 bd692c2d-58d7-4504-8aed-2844f0bcd77c

03

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه