یاد استاد بمبئی چی در دانشگاه فردوسی مشهد زنده شد

ارسال شده در تاریخ :

مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس استاد بمبئی چی، پیشکسوت ورزش دانشگاه فردوسی مشهد ظهر روز سه شنبه، 26 دی ماه ر باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، تغدادی از روسای دانشکده ها، پیشکسوتان و کارکنان دانشکده علوم ورزشی حضور داشتند، دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، با بیان اینکه راه و منش استاد بمبئی چی می تواند سرمشق ورزشکاران ایران باشد، گفت: اگر هم اکنون نام دانشگاه فردوسی مشهد در تارک دانشگاه های ایران در حوزه ورزشی می‌درخشد و از نظر امکانات ورزشی سرآمد است، مرهون تلاش‌های ایشان است.

دکتر سهرابی رئیس دانشکده علوم ورزشی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه استاد بمبئی‌چی انسانی بزرگ و بی‌نظیر در عرصه ورزش بود، اظهار کرد: وی در اکثر رشته‌های ورزشی زمان خود سرآمد بود و با موتور سیکلت خود 2 سفر اروپا و آسیا انجام داد که می توان رکورد ایشان را در کشور ثبت کرد که به عنوان الگویی در ایران و دانشگاه به یادگار بماند.

دکتر سلمان ساکت، رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد نیز، نوجویی و ماجراجویی را یکی از ویژگی‌های بارز استاد بمبئی‌چی دانست و افزود: ایشان هیچ‌گاه به آن چیزی که بود و داشت بسنده نمی‌کرد و همواره به دنبال کشف عرصه های تازه در زندگی بود و این برای جوانان امروز ما که نارضایتی هایی از اوضاع خود دارند می تواند الگوی مناسبی باشد.

رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد در دهه 40 از زیرساخت‌های ورزشی
زیادی برخوردار بوده و اگر امروز نیز این دانشگاه در عرصه امکانات ورزشی به خود افتخار می کند، بی تردید ثمره کوششهای استاد حسین بمبئی‌چی است
.

دکتر معرفتی، رئیس اسبق دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه ایجاد سالن تنیس در مشهد، سالن ورزشی بمبئی‌چی، استخر روباز، پیست دو میدانی و سالن کشتی دانشگاه فردوسی مشهد را می توان مرهون زحمات بی‌نظیر استاد بمبئی چی دانست، خاطرنشان کرد: اینکه امروزه دانشکده علوم ورزشی و دانشگاه فردوسی مشهد می تواند میزبان المپیاد فرهنگی ورزشی دانشگاه ها باشد، به سبب زیرساخت هایی است که در دوره ایشان پایه گذاری شده است.

 

قاسم زردکانلو، پیشکسوت ورزش دانشگاه فردوسی مشهد با تقدیر از دانشگاه فردوسی مشهد که بعد از سالها یاد و نام استاد بمبئی چی را گرامی داشته اند، اظهار کرد: در هر یک قرن، یک استاد بمبئی چی متولد می شود که در راه ورزش شهر و کشور خود از مال و زندگی خویش می گذرد و دانشگاه باید بیشتر قدر پیشکسوتان ورزش خود را بداند.

در ادامه آقای چمنیان، مسئول تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیان خاطراتی از ایشان پرداخت.

تقدیر از خانواده استاد بمبئی چی و نوشتن یادگاری در دفتر مخصوص نمایشگاه پایان بخش مراسم بود.

 

گفتنی است این نمایشگاه در روز 27 دی ماه در باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه و پس از آن در روزهای 30 دی ماه تا 4 بهمن ماه در دانشکده علوم ورزشی استقرار خواهد داشت و علاقه مندان می توانند از آن بازدید کنند.

 

 b.m.96.10.2

 

 

 

b.m.96.10.3

 

b.m.96.10.4

 

.

 

.

 

کانال اخبار دانشگاه فردوسی مشهد

 

https://telegram.me/ferdowsium

آخرین اخبار