کهاد آموزش ریاضی؛ فرصتی برای یادگیری درمورد یاددهی و یادگیری ریاضیات مدرسه ای و دانشگاهی

ارسال شده در تاریخ :

سخنرانی عمومی تحت عنوان «کهاد آموزش ریاضی؛ فرصتی برای یادگیری درمورد یاددهی و یادگیری ریاضیات مدرسه ای و دانشگاهی» روز شنبه 13 آذر ماه سال ۱۴۰۰ ساعت ۱۲ ظهر به صورت مجازی در دانشکده علوم ریاضی برگزار شد.

در این سخنرانی دکتر فرزاد رادمهر عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ، کهاد آموزش ریاضی را معرفی کرد.

دکتر رادمهر در ابتدا گفت که در گذشته دانش پداگوژی و دانش ریاضی حوزه های لازم برای یک معلم موفق بوده که اکنون با توجه به اهمیت دانش تکنولوژی در زندگی امروزه، این حوزه نیز به دیگر حوزه ها اضافه شده است. در ادامه با بیان اینکه آموزش ریاضی یک علم بین رشته ای است، ارتباط آن با علوم دیگر از جمله علوم انسانی را شرح داد.

وی ضمن تاکید بر عمر تازه رشته آموزش ریاضی، لزوم رفع بدفهمی ها و مشخص کردن مرزهای آن را بیان کرد و شرح پژوهشی در خصوص واحد های درسی رشته آموزش ریاضی دانشگاهی، تحقیقات این حوزه را دسته بندی کرده و مجلات معتبر این حوزه را معرفی کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و تکنولوژی نروژ طبیعت دانش ریاضی و دیدگاه های مختلف به آن را شرح داده و لزوم تفکر نقاد در آموزش ریاضی را یادآور شد و در انتها دروس و واحد های تخصصی این کهاد در دانشکده علوم ریاضی را شرح داد.

این جلسه باحضور اعضای محترم هیأت علمی و سایر علاقمندان برگزار شد و با پاسخگویی دکتر رادمهر به پرسش های مطرح شده از سوی حاضرین و اهدای تقدیرنامه ای از طرف دانشکده علوم ریاضی به پایان رسید.

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه