دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد مقام نخست المپیاد علمی کشور را کسب کردند

ارسال شده در تاریخ :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور موفق خود در بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور بیشترین تعداد مدال طلا را در مرحله نهایی کسب کردند.

در این رویداد علمی، دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با کسب 5 مدال طلا بالاتر از سایر دانشگاه‎های کشور قرار گرفت و پس از دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی شریف با کسب سه مدال طلا و دانشگاه‎های تهران، علامه طباطبایی، صنعتی اصفهان، بیرجند، همدان، یزد، پردیس فارابی تهران-قم و پردیس هنر تبریز هرکدام با کسب یک مدال طلا در جایگاه بعد قرار گرفتند. همچنین، کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز و 27 رتبه مابین 4 تا 15 درمجموع رشته‎های مورد رقابت، از دیگر افتخارات دانشگاه فردوسی مشهد در این دوره از المپیاد علمی دانشجویی می‎باشد.

گفتنی است المپیاد علمی دانشجویی بزرگ‌ترین مسابقه علمی دانشجویی کشور در دوره کارشناسی محسوب و در 22 رشته و در دو مرحله منطقه‎ای و کشوری برگزار می‎شود. برگزیدگان مرحله منطقه‎ای به همراه بهترین رتبه‎های آزمون کارشناسی ارشد در مرحله کشوری به رقابت می‎پردازند. مدال‎آوران المپیاد از جوایز بنیاد ملی نخبگان بهره‎مند می‎شوند و رتبه‎های 1 تا 15 می‎توانند بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه‎های برتر کشور به ادامه تحصیل بپردازند. گروه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه، مسئولیت برنامه‎ریزی برای آماده‎سازی علمی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و اعزام آنان به المپیاد علمی دانشجویی را در سال‎های اخیر بر عهده داشته است.

سعید محمدی خفاجه، محمدعلی بهبودی، کیوان میرزایی، بنیامین بشری و محسن دره دارای مدال طلای المپیاد و زهرا شاه مرادی مدال نقره المپیاد و الهام عطار حاجی سفید سنگی مدال برنز بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور را کسب کردند.

روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تبریک به این دانشجویان عکس این دانشجویان محترم را در زیر درج نموده است

olmp5000

سعید محمدی خفاجه (رتبه 1) مدال طلا در رشته مهندسی شیمی

olmp5010

 محمد علی بهبودی (رتبه 1) مدال طلا در رشته مهندسی عمران

olmp5020

کیوان میرزایی (رتبه 1) مدال طلا در رشته ریاضی

 olmp5030

بنیامین بشری (رتبه 1) مدال طلا در رشته مهندسی کامپیوتر

olmp5040

محسن دره (رتبه 1) مدال طلا در رشته مهندسی مواد و متالورژی

olmp5050

 زهرا شاه مرادی (رتبه 2) مدال نقره در رشته علوم تربیتی 

olmp5060

الهام عطارحاجی سفید سنگی (رتبه 3) مدال برنز در رشته زیست شناسی 

.

ارسال کننده خبر : کتابداری

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه