کسب 6 مدال طلا و یک نقره و عنوان بهترین و برترین ورزشکار در بازیهای پارآسیایی جاکارتای اندونزی توسط دانشجوی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

شاهین ایزدیار، دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ توانست در رشته شنا 6 مدال طلا و یک مدال نقره را کسب کند.

شاهین ایزدیار، دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در رقابت‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ توانست در رشته شنا 6 مدال طلا و یک نقره و عنوان بهترین و برترین ورزشکار در بازیهای پارآسیایی جاکارتای اندونزی  را کسب کند.

بازیهای پاراآسیایی 2018 جاکارتا (اندونزی) از تاریخ 14 مهرماه با حضور 3589 ورزشکار از 43 کشور در جاکارتای اندونزی برگزار گردید. کاروان ورزشی ایران با 301 ورزشکار در آن حضور پیدا کرد. در این مسابقات که از سطح کیفی بسیار مطلوبی برخوردار بود کاروان ورزشی ایران با کسب 51 مدال طلا، 42 نقره و 43 برنز و مجموع 136 مدال در جایگاه سوم این مسابقات قرار گیرد و جایگاه خود را نسبت به دوره قبل یک پله ارتقاء بخشد.

شاهین ایزدیار، دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد در رشته شنا در این مسابقات حضور دارد که وی در ماده ۱۰۰ متر پروانه کلاس S۱۰ در کنار شناگرانی از سوریه، اندونزی، مالزی، قزاقستان و تایلند به آب پرید و درنهایت موفق به کسب مدال طلا شد.

 رکورد شاهین ایزدیار برای کسب این مدال، یک دقیقه و ۷ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه بود و نفر دوم از مالزی با رکورد یک دقیقه و ۷ ثانیه و ۶۶ صدم ثانیه بود.

 این اولین مدال کاروان ایران بود که در روز نخست به دست آمد و ایران را وارد جدول مدال‌های بازی‌های پاراآسیایی کرد.

شاهین ایزدیار در رشته شنای ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S ۱۰ با عبور از شناگرانی از کشورهای هندوستان، سریلانکا، قزاقستان، کامبوج و تایلند به مدال طلا رسید تا دومین مدال شاهین دربازی‌های پاراآسیایی به ثبت برسد.

شاهین طی دو روز گذشته حضور در این مسابقات، دو مدال طلا در رشته شنا برای ایران کسب کرده بود و این بار در ۲۰۰ متر، کاروان خودباوری و امید را صاحب سومین مدال طلای خود کرد.

شاهین ایزدیار دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد در ماده 50 متر کرال آزاد کلاس S10 همه حریفان را پشت سر گذاشت و پنجمین مدال طلای خود را به گردن آویخت.

 دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور موفق خود در این مسابقات در آخرین مسابقه خود بازمان ۵۷ ثانیه و ۱۵ صدم ثانیه ثبت کرد و توانست ششمین مدال طلای کاروان ایران در این رشته را کسب کند.

نکته حائز اهمیت این که در این دوره از مسابقات عنوان بهترین و برترین ورزشکار این دوره از مسابقات به آقای شاهین ایزدیار از کشور ایران رسید. ایشان در این دوره از مسابقات با کسب 6 مدال طلا و 1 نقره به کار خود پایان داد.

شاهین ایزدیار در حال حاضر دانشجوی مقطع کارشناسی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد می باشد. لازم به یادآوری است که به دلیل حضور ایشان در اردوی تیم ملی در کشور مجارستان متأسفانه دانشگاه فردوسی مشهد نتوانست از حضور این قهرمان مدال آور در چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور استفاده نماید.

 

 

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه