نشست معاون فضای مجازی صدا و سیمای خراسان رضوی با مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

روز دوشنبه 20 فروردین 1397 محمود زنده دل معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی با دکتر نسرین کیوانفر مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد دیدار و درباره زمینه های همکاری میان این دانشگاه و صدا و سیما به تبادل نظر پرداختند.

محمود زنده دل در این گفتگو ضمن اشاره به تشکیل معاونت فضای مجازی از مهرماه 1396 در سازمان صدا و سیما به امکانات و حوزه های جدید آن سازمان در زمینه های ایجاد تلویزیون تعاملی IPTV شبکه های اجتماعی، پیام رسانها، بازی های رایانه ای و غیره پرداخت. وی همچنین تولید محتوا و استفاده از متخصصان دانشگاهی برای تولید محتوای علمی و قابل استناد در حوزه های مورد نیاز جامعه را از جمله ضرورت ها و مزایای ارتباط رسانه ای ملی با دانشگاه برشمرد و عنوان کرد این محتواها می تواند در قالب اینفوگرافی، موشن گرافی، کلیپ و فیلم های کوتاه در فضای مجازی در اختیار شمار بسیاری از کاربران و مخاطبان قرار گیرد .

تاکید بر استفاده از پیام رسان های داخلی و همکاری در جهت ارتقاء و رفع اشکالات و همچنین ترویج استفاده از آنان را از جمله زمینه هایی دانست که می تواند دانشگاه درانباره نقش عمده ای داشته باشد.

دکتر کیوانفر مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی نسبت به ایجاد زمینه های ارتباط و تعامل میان سازمان صدا و سیما و دانشگاه فردوسی مشهد، توجه به نیازهای اطلاعاتی و علمی مستند و قابل اعتماد جامعه را دغدغه مشترک هردو سازمان عنوان کرد. وی با اشاره به سند راهبردی دانشگاه، ارتباط با جامعه را از جمله برنامه ها و اولویت های دانشگاه ذکر کرد.

وی افزود تهیه محتوای علمی مستند توسط متخصصین دانشگاهی از ضروریت های مورد نیاز جامعه است. و تاکید کرد توجه به ترویج علم در جامعه همچنین آگاه ساختن جامعه از اطلاعات علمی مستند را جزو نگرانی های اصلی دانشگاه دانسته و ابراز امیدواری کرد که همکاری دوجانبه دانشگاه با رسانه ملی و تداوم نشستها و جلسات کارشناسی بتوان محتوای علمی مفیدی را برای جامعه فراهم نمود. وی همچنین به حوزه های مشاوره، روانشناسی، مهارت های زندگی و آموزه های مربوط به مهارت های شهروندی اشاره نموده و ظرفیت های دانشگاه در این زمینه ها را برای خدمت به عموم جامعه مطرح نمود.

 

 

کانال اخبار دانشگاه فردوسی مشهد

https://telegram.me/ferdowsium

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه