نشست معاون دانشجویی وزیر و رئیس سازمان دانشجویان با دانشجویان بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد

ارسال شده در تاریخ :

عصر روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه نشست صمیمی دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان به همراه  معاونین سازمان دکتر سلمانپور  معاون بورس و امور دانشجویان خارج، دکتر قربانی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، دکتر نعیمی  رئیس دفتر مشاوره وسلامت، دکتر رازقی مدیر کل دانشجویان غیرایرانی وزارت عتف با حضور دکتر احد ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد و سایر مسئولین دانشگاه با نمایندگانی از دانشجویان  بین المللی ازکشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، هند، فلسطین، نیجریه، چین، بحرین، آمریکا، تاجیکستان، هندوستان این دانشگاه دیدار کردند.

در این دیدار که دکتر طاهری معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، دکتر سیدموسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی، دکتر قبول مدیر همکاری های علمی بین المللی، دکتر موذن زاده رئیس اداره دانشجویان بین المللی دانشگاه نیز حضور داشتند، ابتدا دکتر قبول گزارشی از فعالیت های مدیریت بین الملل دانشگاه در پیشبرد دیپلماسی علمی بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد در طی سال‌های اخیر ارائه کرد و بیان داشت نتیجه تلاش های صورت گرفته اخذ رتبه برتر همکاری های علمی بین‌المللی در ایران توسط دانشگاه فردوسی مشهد و کسب جایگاه ویژه دانشگاه فردوسی مشهد  در کشورهای منطقه می باشد. در ادامه بر سیاست های جذب دانشجوی بین المللی تاکید و ابراز امیدواری نمود مشکلات دانشجویان از جمله مشکلات  اقامتی آنها به همت مسئولین محترم برطرف گردد.

در ادامه دکتر ضابط رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه اظهار داشت مشکلات دانشجویان که در حوزه اختیارات دانشگاه است،  بررسی و مرتفع و سایر موارد نیز در چارچوب قوانین پیگیری خواهد شد.

سپس دانشجویان بین المللی  به نمایندگی از دانشجویان کشورهای مختلف به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. پس از آن دکتر طاهری به برخی مشکلات پرداخت و ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبار لازم زیر ساخت های رفاهی برای دانشجویان در سال آینده بهبود یابد.

 در ادامه این نشست معاون وزیر و رئیس سازمان دانشجویان از دانشگاه فردوسی مشهد به دلیل کسب رتبه برتر در حوزه دیپلماسی علمی بین المللی در سطح دانشگاه های کشور تقدیر به عمل آورد. همچنین در ادامه به تمام موارد مطرح شده توسط دانشجویان پاسخ داد که از آن جمله در مورد مشکلات کنسولی  نوید تسهیل و تسریع  کلیه فرآیندهای کنسولی را به دانشجویان داد که انشالله به زودی ابلاغ خواهد شد. در این صورت اقامت تحصیلی بلند مدت برای دانشجویان به ازای طول دوره تحصیلی صادر خواهد شد و در مورد خروج و مراجعت فوری آنها و خانواده هایشان موانع موجود برداشته خواهد شد. در مورد سهولت تایید مدارک دانش آموختگان نیز قول داد این فرایند با بررسی بیشتر به زودی تسریع خواهد شد. در مورد گسترش امکانات رفاهی و خوابگاهی نیز به منظور تجهیز و ساخت  خوابگاه ها و سویت های بیشتری برای دانشجویان بین الملل قول همکاری  با دانشگاه داده شد.

در پایان دکتر زینب موذن زاده نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان وزارت، از حضور دانشجویان بین المللی صمیمانه قدردانی کرد و از فرصت مغتنم پیش آمده برای برگزاری و نتایج این نشست اظهار خوشحالی نمود و خاطر نشان ساخت با همت و حمایت  مسئولین محترم انشالله به زودی شاهد حل مشکلات دانشجویان بین المللی  خواهیم بود.

1

 23

آخرین اخبار

بازتاب اخبار دانشگاه